Lahodné recepty z cukiny

Odkedy si mamina na dvore zariadila menšiu záhradku, túžili sme po cukine, ktorá by rodila ako divá a zásobovala nás týmto výtvorom prírody väčšinu roka. V našom dome bývame už skoro štyri roky, no až teraz sme sa k tomu dostali a nadávame si, prečo to neprišlo skôr :D. Cukinu sme jedli od neskorej jari, celé leto a ešte aj teraz nejakú sem-tam nájdeme. Práve preto sme vymýšľali rôzne recepty, ako ju zužitkovať a pritom nejesť stále len to isté (čo sú v našom prípade osvedčené vyprážané krúžky :D). Prišlo mi to ako zaujímavý námet na článok, pretože sa medzi vami možno tiež nájde nejaký cukinový fanatik alebo len máte radi zeleninu a vrelo vyskúšate nejaké rýchle a jednoduché recepty. Dnes vám teda ukážem 6 obľúbených spôsobov, ako využiť cukinu a nestráviť pri tom pol dňa v kuchyni. ;)

Cukinové placky
Budeme potrebovať: 
  • cukinu
  • vajcia
  • soľ
  • hladkú múku
  • prášok do pečiva
  • syr na strúhanie
  • čierne korenie
Vajíčka rozbijeme a rozšľaháme so soľou a korením. Cukinu nastrúhame priamo do zmesi. Ďalej pridáme nastrúhaný syr. Poslednou zložkou je hladká múka s práškom do pečiva. Poriadne všetko premiešame a môžeme vyprážať. 
Cukinovo-mrkvové pásiky
Budeme potrebovať: 
  • cukinu
  • mrkvu
  • olivový olej
  • morskú soľ
  • čierne korenie
Zeleninu umyjeme, mrkvu ošúpeme a nastrúhame na pásiky. Túto zmes zľahka opečieme na olivovom oleji, pričom ju podľa uváženia dochutíme soľou a korením. Keď zelenina trošku zmäkne, je vhodná na podávanie. Táto alternatíva je oproti klasickým zemiakom či ryži o niečo zdravšia a originálnejšia, preto ju mám ta rada. ;)

Grilovaná cukina
Budeme potrebovať:
  • olivový olej (ja doň pridávam aj cesnak)
  • cukinu
Grilovanú cukinu jednoducho z oboch strán potrite zmesou oleja a cesnaku a nechajte na ohni cca 15 minút. Veľmi rada ju potom papám so šalátom z paradajok, cibule, bazalky a provensalského korenia. :)

Cukinové tyčinky s parmezánom
Budeme potrebovať: 
  • cukinu
  • parmezán
  • olivový olej
  • cesnak
  • morskú soľ
  • čierne korenie
Cukinu umyjeme a nakrájame na tyčinky. Poukladáme ich na plech vystlaný papierom na pečenie a zatiaľ si pripravíme zmes z oleja a roztlačeného cesnaku. Jemne ňou potrieme cukiny. Posypeme nastrúhaným parmezánom a dochutíme soľou s korením. Pečieme na 180° cca 15 minút. 

Vyprážané krúžky/ podkovičky
Budeme potrebovať: 
  • cukinu
  • hladkú múku
  • vajcia
  • strúhanku
  • soľ
Pri tomto recepte postupujte ako pri všetkom ostatnom, čoho súčasťou je trojobal. Cukinu jednoducho nasoľte, obaľte a dajte vyprážať. Rýchle, no chutné a efektné. Ja ju milujem dochutiť tzatzikami alebo čili. :)

Slaný koláč
Budeme potrebovať: 
  • 500g cukiny
  • 200g eidamu
  • 200g šunky
  • 200g špaldovej múky
  • 4 vajcia
  • väčšiu cibuľu
  • 3-4 strúčiky cesnaku
  • prášok do pečiva
  • 50ml oleja
  • soľ
  • biele korenie mleté
Nastrúhame cukinu, syr a cibuľu pretlačíme cesnak a šunku nakrájame na pásiky. Do pripravenej nádobky pridáme cukinu, cibuľu, syr, cesnak, šunku a vajcia. Okoreníme a osolíme. Pridáme olej, múku a prášok do pečiva. Malo by vzniknúť ideálne hustejšie cesto. Prelejeme ho na vymastený plech a pečieme na 200° cca 25 minút. 

S.

Komentáre

  1. Cukinu zbožňujem! A teraz by som jednu doma kludne prijala. Recepty sú super :) ja už som od tej vyprážanej cukiny upustila, lebo mi to nerobí najlepšie a vyprážané jedávam ozaj málo. Vždy som inak chcela skúsiť cukinový chlebík, len zatiaľ som sa k tomu nedopracovala. Placky mám naozaj rada, len väčšinou ich pečieme v rúre, je s tým menší bordel :D a takisto tie cukinové pásiky mám naozaj rada. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mňamky super článok! :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  3. skvelé recepty :) z cukety sa dá toho veľa vykúzliť :) môj favorit je cuketový koláč :) ten je vynikajúci

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Z cukety vařím moc moc ráda, skvělé recepty!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. naozaj skvelé receptíky :) cuketu mám veľmi rada, ale väčšinou ju jem iba zapekanú, alebo v rizote :)
    MakeUpByVeo

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ja som skúšala už aj cukinový brownie, tiež prekvapivo dobrý :) Tieto tvoje recepty vyzerajú na zahryznutie ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Looks so yummy. <333
    I'm back on my blog...

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Cuketu můžu a nemusím, záleží jak je dělaná. Placky jsem dělala také a přidávala nedávno na blog recept. :) Jinak myslím, že by mě z tvého výběru receptů chutnalo vše.

    Somethingbykate

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Jak už tu padlo. I u mě platí, že cuketu můžu a zároveň nemusím, pokud ji někdo neumí správně udělat, ale tak to mám skoro se vším. Poslední dobou mi zachutnala hlavně dýně. Vždy se těším na začátek podzimu, kdy dostávám od babičky obří dýně a mohu z toho dělat pochoutky. Co se týče cukety, tak tam jsem jakékoliv smažení vzdala. Vždy mi cuketa pustí příliš vody a místo smažení to pak jen pobublává. Něco dělám špatně a nemám trpělivost se to učit. Chutná mi polévka, jakékoliv grilování, zapékání nebo různé přílohy. :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky