sobota, 28. januára 2017

Ja a dodržiavanie novoročných predsavzatí

Áno, áno. Viem. Väčšina blogeriek a blogerov sa už tejto téme venovala na začiatku mesiaca a tým pádom som už mierne neaktuálna. Ale skutočne nerada sa radím medzi väčšinu. Navyše mám pre neskoršie publikovanie článku o mojich tohtoročných predsavzatiach dobrý dôvod. A tým je, že som si dala skoro celý mesiac na to, aby som sa otestovala v tom, ako ich plním a dodržiavam. Aby som bola úprimná, asi ešte nikdy v živote som si žiadne predsavzatia nedala, pretože mi vždy vyfučali z hlavy s príchodom prvého dňa nového roka. No teraz je niečo iné. Zrejme to, že konečne viem, akú veľkú silu má pevná vôľa. A že keď sa zatnem, dokážem to dotiahnuť ďaleko. Úprimne, dokáže to každý, len treba chcieť. To je základ na ceste za úspechom. 
  Zaumienila som si 6 vecí, z ktorých niektoré sú skutočne hrozne otrepané a zjavne populárne (veď sa presvedčíte :D), no niektoré možno prekvapia, lebo sú dosť nekonvenčné. Určite budem rada, ak sa dolu v komentároch so mnou i ostatnými čitateľmi podelíte o váš názor na predsavzatia a či ste si nejaké dali tento rok aj vy. :)

1. CVIČIŤ, CVIČIŤ, CVIČIŤ!
 Toto určite vyšlo z úst nejedného človeka, že: ,,Od nového roka už fakt začínam!". Tým pádom sa z toho stáva skutočne otrepaný slovný zvrat známy pod cudzím slovom klišé. Ale. Povedala som si, že ja pri tom vydržím, lebo to potrebujem. Začiatkom minulého roka som bola na tom s cvičením fakt dobre. Bola som rozbehnutá, no prišla hrozná choroba a totálne ma odrovnala na veľmi dlhú dobu. Potom som sa už nevedela dostať do predošlého zapálenia. A to chcem napraviť. Nie preto, aby som chudla a podobné kraviny, aj keď mám od veľkosti XS ďaleko. Potrebujem skôr získať energiu, silu a medzi iným posilňovať chrbtové svalstvo kvôli mojej úchvatnej skolióze. 
Ako mi to ide: Pôvodný plán bol cvičiť každý deň, ale veľmi rýchlo som zistila, že je to skoro nemožné. :D V škole nás teraz bombardujú maturitami a keď o polnoci (prinajlepšom) skončím s učením, cvičiť už sa mi ozaj nechce, tak som nútená odložiť to na inokedy. Ale poviem vám, vždy ma to zamrzí, lebo som stále motivovaná a odhodlaná plniť si stanovený cieľ. Ten potom doháňam hlavne po víkendoch. Som spokojná, ak do týždňa cvičím tak 4-5x. 

2. Nehrbiť sa.
Nie, nie je to žiadna metafora. :D Seriózne som si do nového roka predsavzala, že zamakám na to, aby som si vybudovala vzpriamený postoj. Úzko to súvisí s prvým bodom, kde už som vám spomínala skoliózu, ktorou trpím. Samé sa to nenapraví a treba začať čo najskôr, tak prečo nie teraz? Som si vedomá toho, že u mňa je to silno prepojené aj so psychikou, pretože ja ako utiahnutý typ zrejme ani nedokážem existovať so sebavedomo vypnutou hruďou. Ale ak to budem vedieť zmeniť aspoň o chĺpok, rada do toho pôjdem.
Ako mi to ide: Úprimne... na toto ešte pomerne dosť zabúdam. Predsa len je to nepekný zlozvyk, ktorý si ani neuvedomujete, že máte. Ale snažím sa, nielen pri chôdzi, ale aj pri sedavej práci či učení byť vystretá.


3. Nestresovať sa.
 Som príšerný stresmen. Väčšinou ani nemám byť prečo, no v každej situácii niečo také nájdem. Či už sa to týka vzťahov, školy alebo počasia. V minulosti mi to už prinieslo kadejaké depresie a podobne, čo bolo strašné. Preto som si povedala, že musí prísť nejaký škrt. Že sa radšej 10x nadýchnem a vydýchnem, prefiltrujem hlavu a presvedčím sa, že sa o danej záležitosti skrátka neoplatí polemizovať a nechať sa vnútorne zhrýzať. Že ak nejde o život, nejde o nič.
Ako mi to ide: Tento bod je z celého článku jednoznačne na prvom mieste v úspešnosti. :D Samozrejme, mala som už aj slabšie chvíľky, no všeobecne sa od nového roka omnoho lepšie ovládam a prehodnocujem situácie, ktoré by mi kedysi priniesli záchvat paniky. Päťka z matiky alebo nedostatočný time management mi už ťažkú hlavu nerobia. A ako je to možné? Stojí ma to veľa námahy, to áno, ale s pevnou vôľou sa dá všetko. Aj zmeniť samého seba.

4. Písať si častejšie denník.
 Tu bol tiež pôvodný plán zapisovať čosi každý deň, no niekedy proste nemáte o čom. Niekedy nie ste doma. Niekedy na to zabudnete. V tomto bode som si dovolila robiť menšie prešľapy, pretože to nie je otázka života a smrti. Jeho podstata tkvie v tom, že za minulý rok som mala iba 11 zápiskov a veľmi ma to mrzí, lebo nemám zaznamenaných plno momentov, ktoré by som si rada pamätala do posledného detailu. Tento rok to teda chcem zmeniť. Prvým krokom bolo, že som si denník vyložila zo šuflíka na parapetnú dosku rovno oproti písaciemu stolu, aby som ho mala stále na očiach a nezabúdala naň (tento postup len a len odporúčam :D). 
Ako mi to ide: Ako som spomínala, nepíšem si do denníka každý jeden deň, ale zatiaľ to vyzerá fajn. Za január mám k dnešnému dňu 12 zápiskov a som so sebou spokojná. Dúfam, že počas maturít to nebude veľmi narušené (alebo že sa tam neobjavia samé zúfalé volania o asistenciu pri samovražde :D).

5. Rekapitulovať si veci, za ktoré som vďačná.
Každý máme sklony k tomu, aby sme maličkosti, dobré skutky a milé slová považovali za samozrejmosť. Tak to ale nemá byť. Treba si ich uvedomovať každý deň a neustále byť vďační, že máme, čo máme. Preto som túto záležitosť zahrnula do zoznamu predsavzatí, hoci to ani nie je predsavzatie v pravom zmysle slova. Je to len taký maličký krok k tomu, ako byť trochu pokornejší a možno o niečo uvedomelejší. 
Ako mi to ide: Musím povedať, že takéto veci mám v hlave najmä pred spaním, keď už som zabalená v posteli a prehrávam si dnešný deň. Inokedy je to vo chvíľach, keď v sebe cítim nepokoj a potrebujem sa ukľudniť práve pripomenutím priorít. 

6. Nezhadzovať sa.
  Určité sebavedomie mám, no v niektorých oblastiach mi evidentne dosť chýba. Viem, čo sú moje slabosti a z nich plynie neistota, či vôbec niekedy budem schopná prekonať ich. Meniť sa k lepšiemu a postupovať k tomu, aby som raz bola schopná prekročiť svoj tieň. Posledným predsavzatím, čo som si dala na rok 2017, je teda nezhadzovať sa a pokúšať sa pochváliť samú seba, keď mi niečo vyjde. Keď nie, sama sa potľapkám po chrbte a pôjdem ďalej. Patrične sa ocením. Dodám si odvahu pri veľkých i malých životných skúškach, pretože koniec koncov, celé to aj tak závisí len odo mňa.
Ako mi to ide: Počas januára sa ešte také veľké veci nediali, skôr ma to čaká pri maturách a potom riešení nejakej výšky. Takže skôr po pár mesiacoch vám k tomuto bodu budem môcť povedať viac. :)

Aké predsavzatia ste si dávali vy, ak vôbec?

S.

9 komentárov:

  1. To je super, mala by som si vziať z teba inšpiráciu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super článek, tak jsem si řekla, že se přestanu hrbit :D Máme stejný diář :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dobrý článek, něco trochu jiného, než čtu u jiných, dobré sebereflexe :)) No, já jsem si dala sprchu studenou každé ráno (nebo jak vstanu :D), cvičit 2 x týdně a nestresovat se tolik. Sprcha je na tom nejlépe, zatím každý den, cvičení trochu pokulhávalo, ale 1x týdně se mi vždy zadařilo, teď i 3x a stres, no, pracuju na tom :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. máš krásny diárik :) veľmi sa mi páči .. a tiež si zvyknem dať nejaké predsavzatia, len kým začnem nejaké aj plniť ubehne pár mesiacov :D s tým cvičením sa zhodneme ... ja sa momentálne stále neviem dokopať, aj keď som takto pred rokom pravidelne cvičila a bolo to fajn :) a tiež by som sa chcela menej stresovať, lebo ja som strašne veľký stressman :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Páčia sa mi tvoje predsavzatia, aj to že dávaš cvičenie na prvé miesto, len pochybujem že máš skutočnú skoliózu, asi len nesprávne držanie tela a to je veľký rozdiel. Pri skolióze totiž ide o vybočenie stavcov a deformitu hrudníka, čo asi nie je tvoj prípad. Inak aj ja si už niekoľko rokov aspoň pár vetami zapisujem udalosti každého dňa v roku do diára, a je to super lebo vďaka tomu aspoň nemám pocit, že roky len tak ubiehajú a ja ani neviem, čo som robila :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za milý komentár. :) Aby som bola úprimná, týmto lekárskym záležitostiam skoro vôbec nerozumiem, akurát viem, že sa v mojej zdravotnej karte slovo skolióza vyskytuje často a že mi na to odporúčali cvičiť. :D Ale možno máš pravdu, netuším. Zápisky sú super a hlavne sa k nim potom vrátiť. :)

      Odstrániť
  6. Krásne zápisníky/diaré 😊 Nehrbiť sa by som aj ja mohla začleniť do mojich cieľov na rok 2017,aj u mňa je to problém 😑

    accessoriesforbeauty.com

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ve většině případů u předsevzetí stejně nevydržím, takže si už v podstatě žádné nedávám. Když něco chci tak většinou začnu od nějakého pondělí, nebo od nového měsíce, ale hranice nového roku už pro mě přestala mít tak nějak význam :D jo nějaké malé cíle sjem si dala, ale předsevzetím bych to úplně nenazývala :D

    Magic of simplicity

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Já jsem s předsevzetími vždycky hodně na hraně, takže už je nijak moc nehrotím ale musím smeknout ! Moc hezký článek ! Držím pěsti ať ti jde plnění co nejvíc to jde ! :)


    LenaČerge

    OdpovedaťOdstrániť