štvrtok 1. marca 2018

Februárový food diary

Február bol pre mňa mesiacom, ktorý som takmer celý strávila doma, preto sa niet čo čudovať, že sa mi za poslednú dobu nazbierali nejaké tie fotenky jedál. Na intráku si veľmi variť nezvyknem - nebaví ma to, nemám čas a úprimne sa radšej zdržiavam len na izbe. :D Väčšinou prežívam na tom, čo si donesiem z domu, na šalátoch, ovocí a obložených žemliach. Moje mini prázdniny medzi prvým a druhým semestrom sa však niesli v znamení jedloporna, lebo doma je proste doma. A nedá mi to nepodeliť sa s vami o tieto skvosty, lebo si možno nájdu nových fanúšikov aj medzi vami. ;) Akurát neodporúčam otvárať tento článok v prípade, že ste hladní. Srandujem! Klikajte! :D

  Jedného krásneho rána som si na raňajky chcela spraviť niečo trošku iné, tak som si na Pine ťukla na power bites recepty. Všetko to síce vyzeralo fajnovo, ale vždy mi tam niečo vadilo. Preto som si vymyslela kompletne vlastnú receptúru. :D Použila som grécky jogurt, med, ovsené vločky, pomleté piškóty, škoricu, kakao, muškátový oriešok, mandle, chia semienka a na tanier pridala jablko. Moje power bites boli dosť vlhké, tak ak ich preferujete suchšie, pridajte viac piškót či ovsených vločiek. Budú sa tak dať aj lepšie tvarovať. Inak s muškátovým orieškom veľmi opatrne - má tendenciu prebiť všetky ostatné chute v jedle, takže ak nie ste jeho fanúšikom, možno by ste ho z receptu mali vynechať. ;)
 V poslednej dobe mamina začala často robiť tieto skvelé špenátové halušky, ku ktorým, bohužiaľ, nemám recept, ale určite by ste na nete niečo podobné našli. ;) Mne teda chutia oveľa viac ako klasické zemiakové. Hotové nebo! A so syrovou omáčkou o tom niet pochýb.
  V Brne najčastejšie chodievam jedávať do vegánskeho bistra Forky's, ktoré som vám tu na blogu už určite spomínala. Pojedla som tam už všeličo, ale mojím najobľúbenejším jedlom sa stali šošovicové guličky s ryžou a pečenými zemiakmi. Nie som vegán a dokonca ani vegetarián, ale ich jedlo som si zamilovala. Vždy vymyslia niečo ozaj lahodné a nápadité. A zrovna toto by som dokázala papať tak do konca života. :)
   Jeden februárový piatok som si vyrazila na mini víkend ku kamarátovi do Bratisky a bolo jednohlasne dohodnuté, že si náš spoločný čas spríjemníme koláčmi od Guľky (nájdete ju pod hradom ;)). Ja som šla do cheesecaku s keksíkovou nátierkou navrchu a Romčo do makového koláča. Vzali sme si ich domov a zapíjali šampáňom, what a life! A pochvaľovali sme si ako vždy, keď Guľku navštívime. Teda no... Boli sme tam na koláč zatiaľ len trikrát, ale určite nie naposledy! :D
   Som človek, ktorý kuchtí jedlá typu čo-chladnička-dala. A skutočne veľmi často by ste ma mohli nachytať, ako z 5 ingrediencií čarujem tento šalát-nešalát. Potrebujete naň cibuľku, šunku, kukuricu, paradajky a poľníček, no môžete pridať soľ či nejaké to korenie. Všetko postupne hodíte na panvicu, trochu osmahnete a podávate. Rýchle a jednoduché a môžete takto pripraviť čokoľvek len chcete.
  V poslednej dobe som totálne prepadla robeniu smoothies. Naši kúpili mašinku a odvtedy si na raňajky nedávam nič inšie. A je to super. Konečne rozumiem tomu, prečo frutariáni tak ospevujú ovocie. Verte či nie, no akonáhle som začala konzumovať viac ovocia a hlavne pravidelne, cítim sa fyzicky o niečo lepšie. Čistejšie, či ako to nazvať. Chcela by som to raz dotiahnuť do toho štádia, že ovocie úplne nahradí klasické sladkosti, ale nie som si istá, či sa takého niečoho dožijem... :D Každopádne smoothies sú láska. Moja obľúbená verzia je kokosovo-mandľové mlieko, banán, špenát, poľníček, mango, kiwi, chia semienka, čučoriedky a mandle, ktoré však nenechám rozmixovať úplne. Milujem, keď ich môžem chrúmať ešte ako-tak celistvé. :)
  Do Forky's, ktorý som vám spomínala vyššie, chodievam najčastejšie na denné menu. Vždy majú niečo nové a vždy je to super chutné, hoci musím povedať, že raz mi jedlo chutí viac, inokedy menej. Teda, asi len raz sa mi až tak netrafili do nôty. :D Záleží na tom, na čo narazíte. Na tejto fotke je napríklad quinoa s pečenou cviklou, cícerom a páleným topinamburom, čo bolo geniálne, no napríklad topinambur ma až tak neoslovil, keďže má dosť svojskú chuť. Každopádne by som však brala, keby mi niekto takéto parádičky kuchtil každý deň. :D
   Posledným ,,receptom" dnešného článku je zase čosi ultra jednoduché, pretože to len nacápete na plech a dáte do rúry. :D Už v lete som si zamilovala kombo cukina, paradajky, syr a cesnak a už sa teším, kedy budeme mať tieto zázraky opäť v záhrade. Zatiaľ však používam paradajky z obchodu, poľníček, cesnak a čedar (či iný syr). Nakrájate, pridáte máličko oleja, dochutíte a na nejakých 20 minút dáte piecť. Tento výtvor zvyknem konzumovať len tak, ale možno by to bolo fajn aj s mäsom či cestovinami. ;)

Čo najlepšie ste jedli vo februári? :)

S.

7 komentárov:

  1. To upozornenie na začiatku článku si myslím, že je tam skutočne oprávnene, až som takisto vyhladla. :D Ani by som si nevedela vybrať, ktoré jedlo ma zaujalo najviac, pretože pri všetkých sa mi zbiehajú slinky rovnako. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vyzerá to všetko fantasticky a aj ja milujem smoothie veľmi♥

    ORLLING

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ku špenátu som mala vždy odpor. Asi vo mne ostalo niečo z detstva kedy bolo všetko zelené nejedlé. Poslednú dobu som si zamilovala zeleninu a to konkrétne brokolicu v zdravšej verzii pizze (vegetariánskej) a taktiež špenát v podobe špenátovej polievky a taktiež halušiek. Inak super chutné jedlá.

    NINAVE

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ufff, ještě že jsem už po večeři. Dokonale jídla. Nejvíce mě zaujaly špenátové halušky, ty jsem ještě nejedla. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Všechna jídla vypadají skvěle, ale asi bych si některá úplně nedala. Každopádně mě zaujaly halušky! :) Takové hezké obzvláštnění.

    TheWayByA

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jé takové články mám moc ráda. Dala bych si všechno :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Všechno vypadá super, hned bych si dala něco k jídlu :D Špenátové halušky mě zaujaly asi nejvíce :)
    MyGoldenMind

    OdpovedaťOdstrániť