Ako sme navštívili kostolík v Drážovciach

Ako som vám už spomenula v minulom článku, počas jarných prázdnin sme s priateľom navštívili románsky kostolík v Drážovciach pri Nitre. Kostolík pochádza z 12. storočia a bola to naozaj krásna pamiatka na zaujímavom mieste. (Hoci musím priznať, že menšia rómska osada priamo pod kopcom v nás vzbudzovala obavy, či je tam bezpečné nechať zaparkované auto a či by nebolo lepšie nechať ho v Nitre a ku kostolíku dôjsť pešo. :D A to ma privádza k druhému poznatku - spomínate si na Krásnu Hôrku? Aj pod ňou vykvitla takáto osada a aha, čo sa s jednou z našich najkrajších pamiatok stalo. Nesmieme tieto naše krásy nechať len tak zničiť. Avšak, česť výnimkám.)
  Kostolík vidno už z diaľky, pretože sa vypína na kopci, z ktorého za pekného slnečného dňa, aký sme mali aj my, vidno velikánsky kus z Podunajskej nížiny. Bolo tam naozaj prekrásne. Celé to miesto dýchalo históriou a určite sa tam ešte veľmi rada vrátim. Škoda, že nebývam nejako bližšie, lebo by to bolo pekné miesto na vychádzky alebo skrátka na oddych. :) Bolo tam neskutočne veterno, ale na akom kopci nie je? Taktiež sa tam motalo dosť ľudí, takže som musela nejaký ten čas čakať, kým budem môcť porobiť dáke fotky, ale na druhej strane je to fajn, že sa ľudia zaujímajú aj o dejiny ;). Poznáte, resp. navštívili ste už toto miesto? :)

Výhľad na Drážovce a Nitru (Nitriansky hrad) v pozadí.
Výhľad na opačnú stranu.
Ak máte toto miestečko po ceste alebo máte chuť na výlet, choďte sa tam pozrieť. ;) Absolvujete super prechádzku, pretiahnete kosti a prevetráte hlavu. Fakt môžem túto nádheru len odporučiť, najmä ak máte radi aj kúsok histórie. 

S.

Komentáre

  1. Krásne fotky! Románske a gotické kostoly mám veľmi rada, určite sa po ceste pôjdeme pozrieť :D
    GlitterCircus

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som tam ešte nebola ale vyzerá to super :) inak veľmi pekné fotky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. v Nitře jsem nikdy nebyla, ale vypadá skvěle..jo a jinak mi nějak tím prostředím připomíná kostel z Prolomit vlny (ikdyž nejspíš ani vzhledem ani místem nejsou bodobné)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky