Knižný haul #2

Celkom sa pohrávam s myšlienkou napísať čoskoro pokračovanie tohto článku o tom, ako mať pozitívny prístup a optimisticky naladenú myseľ. Moja vlastná dostáva teraz celkom zabrať, pretože sa v mojom živote vyskytlo niekoľko nezmyselných a hlavne nepríjemných vecí, ktorým treba čeliť, a bez optimistického prístupu by som to zrejme nezvládla. :) Takže pôvodný zoznam vecí rozšírim o tie, o ktoré sa posledné dni dosť opieram. Jednou z nich sú jednoznačne knihy, pretože tie mi poskytujú únik z tohto poriadne šialeného sveta do vybájeného. Momentálne mám na dobré knihy šťastnú ruku, vďaka čomu som sa rozhodla o pár výtlačkov obohatiť svoju zbierku. A nakoľko sa podobný článok pred pár mesiacmi stretol s pozitívnou odozvou, povedala som si, že napíšem jeho pokračovanie a možno aj vás inšpirujem k tomu, aby ste sa povŕtali v regáloch kníhkupectiev. ;)

Gaston Leroux: Fantóm Opery (Le Fantome de l´Opéra)
Tieto drobučké knižky z edície Svetová klasika mi nesmierne prirástli k srdcu, pretože skrývajú kultové príbehy a navyše sa hravo zmestia aj do malej kabelky. ;) Po Fantómovi Opery som pokukovala už dosť dlho a iba dnes som si ho konečne kúpila, takže je u mňa celkom čerstvý. Príbeh je založený na hľadaní Fantóma po tom, čo sa autor začal zaujímať o nesmierne zvláštnu prepojenosť tragických prípadov Paríža na začiatku 20. storočia. Veľmi sa na ňu teším, ale trošku sa toho obávam, pretože vždy, keď sa na nejakú knihu dlho odhodlávam, po prečítaní vo mne nezanechá až tak pozitívne dojmy. Uvidíme. :)
Relaxačné omaľovánky pre dospelých
 Ako som vám už dávnejšie spomínala, antistresové omaľovánky som dostala na Vianoce a dosť sa im ešte stále teším, pretože je to fakt oddych. Často si len tak pustím nejaký obľúbený album na Spotifáji a pokúšam sa úplne si vyprázdniť hlavu pri vyfarbovaní obrázkov. A premýšľam aj nad tým, že si niektoré zarámujem. :)
Jessie Burton: Miniaturista (The Miniaturist)
Miniaturistu som si túžila kúpiť už odkedy sa dostal na pulty kníhkupectiev, ale vždy som na to akosi pozabudla a ten čas nadišiel až dnes. Keď som ho zbadala v mojej obľúbenej sekcii anglickej literatúry, hneď som po ňom chmatla a už sa neviem dočkať, kedy si ho prečítam. Príbeh sa odohráva v Holandsku v roku 1686, kedy mladú ženu jej manžel obdaruje vernou replikou ich domu. Tá postupne odhaľuje jeho tajomstvá, ktorými je opradený a nik netuší, aký to bude mať výsledok. 
Jodi Picoult: Je to aj môj život (My Sister´s Keeper)
Ďalšia anglická knižka ma tiež čakala pod vianočným stromčekom a možno niektorí z vás videli rovnomenný film s Cameron Diaz. Práve vďaka tomuto silnému filmu som sa dostala ku knihe a som zvedavá, či bude podobne dojímavá, ak nie viac. Anna, hlavná postava príbehu, vedie neveľmi šťastný život v rodine, kde jej staršia sestra trpí leukémiou. Jej narodenie bolo podporené faktom, že práve Anna je vhodným darcom kostnej drene pre sestru Kate. Anna sa ale v rodine cíti iba ako stroj, vďaka ktorému Kate stále žije, a práve preto sa zrazu celej rodine vzoprie nevídaným spôsobom. Fu, už teraz cítim, že sa mi slzy tlačia do očí. :D
Paula Hawkins: Dievča vo vlaku (The Girl on the Train)
 Dievča vo vlaku ma zaujalo hlavne tým, že celý príbeh je zahalený až príliš veľkým rúškom tajomna. V dnešnej dobe je určite nesmierne ťažké napísať dobrý thriller, keď vezmeme do úvahy, že pri toľkých rozličných knihách s rozmanitými témami je konkurencia veľká. Tento žáner v podstate ani veľmi nečítam, ale keď po ňom siahnem, očakávam, že ma ohromí. Dievča vo vlaku nám približuje stereotypný život ženy, ktorá sa nečakane zapletie do pátrania po nezvestnej žene, ktorú pozorovala spoza okna vlaku. 
 Jennifer Niven: Všetky skvelé miesta (All the Bright Places)
 Túto knihu už som stihla aj prečítať, kým som sa dostala k písaniu tohto článku. :D Aspoň vám však lepšie budem môcť priblížiť, aké pocity vo mne zanechala. Ako hovorí anotácia, na začiatku sa stretnú dvaja mladí ľudia na streche školy s túžbou skočiť a ukončiť svoj život. Vďaka ich stretnutiu k ničomu takému nedôjde a začne sa medzi nimi vytvárať silné puto. Áno, viem, znie to strašne neoriginálne a hlavne prvoplánovo. Sama som bola na pochybách, či knihu vôbec dočítam, lebo som práve nemala vôbec náladu na tínedžerské sladké romance. Ale som rada, že som to nespravila, pretože v tejto knihe bolo omnoho viac. Nechcem vám povedať presne, o čom to bolo a ako to skončilo, ale bolo to veľmi silné. Táto kniha poukazuje na to, aká hybná môže byť psychika človeka a ako je duševné zdravie (a prevencia) dôležité. Veľmi na mňa zapôsobilo, že autorka knižku napísala na základe osobných skúseností a možno práve to dodalo príbehu autentickosť. Všetky skvelé miesta je práve jedna z tých kníh, ktoré keď dočítate, budú vo vašej hlave poletovať ešte nejaký čas. :)
To boli moje knižné prírastky za poslednú dobu. Aké boli tie vaše? :)
S.

Komentáre

  1. Pre mňa ideálne prázdniny s knihami vedľa, s jednou v ruke a d ďalším čakajúcimi na prečítanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ty omalovánky si chci také pořídit,akorát Harry Potter edici :) All the bright places si jdu tento týden koupit,takže po této recenzi se moc moc těším! :)

    ROSEMDIARY

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ty omalovánky už hrozně dlouho taky chci :)

    eL

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já jsem dneska ráno zveřejnila článek New In, s tím, že si už nic nekoupím tento měsíc. No a jak to dopadlo? Jela jsem na nákup a přivezla si knížku Velký Gatsby že jo :D teďka teda čtu Kdo chytá v žitě a nějak tomu nemůžu přijít na chuť :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ó, Gatsbyho si aj ja chcem už dlho prečítať. :) A myslím si, že knižky sú vždy dobrá investícia! :D

      Odstrániť
  5. Ďakujem za tipy na knižky, zídu sa. Vždy veľmi rada obohatím svoju knižnicu o nejaký zaujímavý titul :)

    NITA

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Good reads =)


    Would you like to follow each other on GFC? If yes just let me know once done and I'll follow back =))

    http://beautorgeousworld.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Už dlho si plánujem kúpiť antistresové omaľovánky. Ako malá som si rada vyfarbovala a neopustilo ma to ani teraz. My sister´s keeper som videla film a bol to naozaj silný a dojímavý príbeh, možno keď si nájdem tak si tú knižku rada prečítam.

    www.tobecreativehasnolimits.blogspot.sk
    Pozývam ťa na moju giveaway. Budem rada ak sa zapojíš. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky