Prečo Brno nejde nemilovať

Ísť študovať na výšku do Brna sme s najlepšou kamoškou plánovali roky. Ani vlastne neviem, prečo sme si vybrali práve toto mesto. Možno preto, lebo sa nachádza v inom štáte. :D Každopádne sme o tom veľmi dlho snívali a zrazu to bolo tu. Obe sme sa tam dostali a ani sme sa nestihli poriadne spamätať, nadišiel september a s ním aj naše sťahovanie za novým životom.  A hoci to bolo spočiatku neuveriteľne nové a desivé a bolo toho veľa, Brno sme si zamilovali. Ale nie len tak, že hej, pekné mesto... Skutočne si totiž našlo svoje miesto v našich srdciach a nevieme si predstaviť iné univerzitné mesto, ktoré by na nás pôsobilo tak kamarátsky, ako Brno.

  Ako som už načrtla v úvode článku, mám obrovské šťastie, že spolu so mnou sa do Brna dostali aj moji najbližší. Mám tu najlepšiu kamarátku (tá sexica na fotke), priateľa, hromadu kamošov z gympla a aj zopár nových. :) A to dokonca väčšinu z nich aj na mojom intráku, tak sme všetci pekne pokope. Fakt vám nedokážem poriadne opísať, ako veľmi som za to vďačná, lebo by som sa bez nich cítila kompletne stratená a mesto by som si určite tiež tak neužila ako po ich boku. 
*
  Milujem električky. Síce sa nimi vozím každý boží deň do školy, no ešte ma tá radosť z nich nestihla prejsť. :D Ako dievča z malinkého mesta je to pre mňa nezvyk do takej miery, že ešte veľa vody bude musieť pretiecť, aby som MHD-čku, čo chodí každých 5 minút, mohla považovať za samozrejmosť. :D
  Brno je plné čarovných miest. Teraz nemyslím len útulné kaviarničky, delikátne reštiky a bistrá, ale aj rôzne pamiatky či prírodu. Milujem sa prechádzať po centre, lebo je plné starých uličiek s krásnymi architektonickými skvostami. Kam sa pozriete, tam vás niečo upúta. Už sa neskutočne teším na jar, kedy budú prechádzky oveľa príjemnejšie a celé mesto bude rozkvitnuté. Obzvlášť sa teším na park Lužánky alebo výlety k priehrade. Čo sa týka miest na papanie, s kamoškou sme si veľmi obľúbili Forky's, čo je vegánske bistro v centre. Aj keď mám od vegána na míle ďaleko, jedlo je tam ozaj skvostné, takže si tam z času na čas doprajeme aj niečo zdravé. :) A na stene majú vycapeného milovaného Anthonyho z RHCP, no nemiluj ich! :D 
*
  Neviem, či mám takýto pocit len ja, ale Brno mi príde ako veľmi welcoming mesto. Za neskutočne krátku dobu nám viacerým pripadá ako druhý domov a je to jeden z najkrajších pocitov na svete. Že niekam skrátka zapadnete. Že si nájdete obľúbené chodníčky a keď nimi prechádzate, máte pocit, akoby ste sa tam narodili, nie, že tam žijete len pár mesiacov. Keď cestujem späť na Slovensko, normálne sa mi trochu za Brnom cnie. No keď sa vraciam, s úsmevom sledujem Katedrálu sv. Petra a Pavla z vlaku, lebo je to neklamný znak, že sa blížim do milovanej cieľovej destinácie. :)
  Brno je plné exotov a skutočne zaujímavých typov ľudí (najmä v okolí hlavnej stanice... :D). Bežne sa stáva, že na ulici stretnete neskutočných hipsterov, homosexuálne páry, ktoré sa nepárajú s predsudkami (yaaas!) či originalitu vo všetkých formách. Napríklad slečna na fotke hore, ktorú som stretla len tak na prechode, má asi najcoolovejší DIY vak na svete a strašne mi to spravilo deň, keď som ju videla. Alebo nedávno obletela Facebook fotka maníka so snowboardovým vybavením, ako sa pripevnil k električke a vozil po meste... :D Proste... Brno, čo ti poviem. 
*
  Zatiaľ každý Čech v Brne tvrdil, že ľudia z Prahy sú tak trochu horenosi. Posúdiť to veľmi nedokážem, lebo som v Prahe bola iba raz a veľmi krátko. Čo však posúdiť viem je fakt, že Brňáci takí nie sú (vo väčšine). Práve naopak. Sú to pohoďáci, ktorí sa radi bavia a neriešia blbosti (opakujem, väčšinou). Možno práve kvôli príjemným ľuďom je celé mesto opradené príjemnou atmosférou, a preto sa v ňom tak dobre žije. :)
*
  Posledným bodom môjho zoznamu, prečo milujem Brno, je jednoznačne Masarykova univerzita. Pred nástupom do školy som sa fakt klepala od strachu, že tam budú prísni profesori, ktorí budú vyžadovať neviemaké intergalaktické zdatnosti, budú každým pohybom dávať najavo, že oni sú autorita a niekto a že sa budem všetkým týmto cítiť veľmi zastrašená. No viete čo? Ja mám práve opačný pocit. Študujem na Filozofickej fakulte a neviem posúdiť, ako to vyzerá inde, ale u nás sa chodby hemžia veľmi sympatickými učiteľmi, ktorí majú neuveriteľne ľudský prístup, sú nápomocní, milí, vtipní a od suchopárnych profesorov, akých som sa bála, majú na míle ďaleko. Je síce pravda, že zatiaľ mám za sebou iba prvý semester a netuším, čo si pre mňa prichystali na tie ďalšie, ale akosi cítim, že to nebude až také zlé, ako som sa minulý september obávala. :) So školou som teda nadmieru spokojná - učitelia bez výhrady, fajn a zaujímavé predmety a krásne moderné priestory fakulty, ktoré by tento rok mali byť rozšírené o práve sa rekonštruujúcu druhú budovu, takže sa hrozne moc teším! :)

Ak ste náhodou z Brna či tu študujete, stotožňujete sa s mojimi myšlienkami? Máte nejaké ďalšie tipy, prečo milovať Brno? ;)

S.

Komentáre

  1. Z Brna nejsem, ale zajímavé poznatky :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ja mám podobné pocity ohľadne Prahy :P v Brne sa ale človek musí cítiť ešte viac ako doma

    My Supercalifragilisticexpialidocious Diary | Live Better, Love Harder & Cure Hangovers

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já byla v Brně tuším 3 a párkrát sem jím projížděla do zahraničí a nijak mě zatím neuchvátilo. je pravda, že jsem tam vždycky byla, když bylo ošklivé počasí, což asi tak dělá svoje. Třeba dám Brnu ještě někdy šanci. Myslím, že hned v pátek tam povezu přítele na firemní akci :D

    www.thewaybya.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite mu ešte daj šancu, je to skvelé mesto. ;)

      Odstrániť
  4. Ja sa do Brna chystám a tento článok ma potešil a prišiel vhod. Teším sa na ďaľšie články od teba :)
    Vera

    OdpovedaťOdstrániť
  5. V Brně jsem mohla díky příteli, který tam také studoval, strávit několik moc hezkých dní. Je to vážně krásné město. Ještě hezčí, než Praha. Až budu studovat magisterské, pokud budu, tak bych to hctěla zkusit tam. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Brno je krásne mesto! :) Mala som tú možnosť ho navštíviť a úplne ma očarilo! :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Zajímavé postřehy, ale to máš všude ve velkém městě. Studuju v Brně a už jsem tu jako doma :-), ale je pravda, že mi chvíli trvalo než jsem si zvykla. Záleží také na tom, jaká místa a lidi vyhledáváš. Já jsem si časem našla ideální trasu na běhání a dobré fitko a taky mám po městě pár míst, kde se vždycky dobře najím a nemusím jenom do menzy.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky