365 dní v Brne

V Brne som už strávila 365 dní. Jeden celý rok. Videla a na vlastnej koži som zažila všetky štyri ročné obdobia. Vystriedala som tri miesta bývania. Stihla som preloziť kopec starých uličiek, kaviarní (hoci tých by som brala aj viac :D), parkov, priehradu. Nespočetne veľakrát som si kupovala pizzu v Poe Poe. Túlala som sa uličkami Levných knih. Sedela s kávou v ruke pod Petrovom a sledovala mesto podo mnou. Popíjala som radlera na teraske na Svoboďáku. Pár chvíľ voľna som strávila v Botanickej záhrade Masarykovej univerzity (a chystám sa tam znovu!). Cestovala som šalinami, trolejákmi, autobusmi, vlakmi - chýba už len výletná loď na priehrade a nejaký ten výletík lietadlom, no verte mi, mám to v pláne. :) Prelozila som Špilberk, získala guličku z astronomických hodín známych aj ako brnenské dildo a bola obťažovaná indivíduami na hlavnom nádraží. To je skrátka niečo, čo musíte absolvovať, ak žijete v Brne. Bez toho sa neradno považovať za pravého Brňáka. :)

  • Ako som spomenula v úvode, v Brne som zažila všetky ročné obdobia, no nedokážem povedať, ktoré bolo pre mňa najpôsobivejšie. Všetky totiž mali čosi do seba a v Brne som sa naučila mať radšej mnou toľko nenávidenú jeseň. Jar tu bola farebná a voňavá, no na môj vkus príliš krátka. Leto bolo vyprahnuté, horúce, pokojné a veľmi vyľudnené, čo sa mi nesmierne rátalo. Jeseň bola skutočne farebná a útulná. No a zima bola priam rozprávková najmä vďaka vianočným trhom, výzdobe a vianočnej električke, čo premávala centrom. :)
  • Asi najčastejšie z brnenských parkov som sa zdržiavala v Lužánkach. Je obrovský; nachádzajú sa tam rozličné staré stromy, jazierko, detské ihriská a čo máme s frajerom najradšej - psia lúka, teda miesto vyhradené na venčenie. Vždy tam natrafíme na veľkých huňatých hafanov a do dnešného dňa ich tam chodievame stalkovať. :D Navyše to tam s padajúcim lístím teraz vyzerá ako z rozprávky. :)
  • V Brne je hrozne veľa československých vlčiakov. Nikdy predtým som o tomto plemene ani len nechyrovala, nieto ešte stretla u nás v LV, ale začal ma tu na ne upozorňovať frajer a och. To sú tak majestátne zvieratá, až sme si povedali, že by sme jedného brali. Alebo aj viacerých.
  •  Vianoce v Brne boli skutočne čarovné. Na 4 námestiach tam celý december prebiehali vianočné trhy, predával sa svařáček, sladké, slané, boli tam stánky remeselnej výroby, hrala živá hudba, konali sa vystúpenia rôznych zborov a celkovo bolo mesto opradené takou vláčnou nežnou atmosférou. Nič také som ešte predtým nezažila. Poviem vám, že som už okúsila aj trhy vo Viedni, no ani zďaleka mi nezabrnkali na citlivé strunky tak, ako tieto brnenské. :)
  • Priznám sa, že som takáto dojatá možno práve preto, že práve cez zimu som v Brne našla lásku. :) Celé toto obdobie sa mi viaže práve so začiatkom vzťahu, s romantikou a veľkou láskou, čo vtedy vznikla. O to rozprávkovejšie spomienky mám na minuloročné Vianoce. A už sa ohromne teším na tieto. 
  • Dúfam inak, že vianočne vyzdobená električka sa bude konať aj tento rok, pretože ten minulý som z nej bola celá paf. Vždy, keď som ju zbadala, mala som chuť poskakovať dookola ako malá a chichotať sa, lebo mi prišla brutálna rozkošná. :D To viete, prehovoril maniak na fairy lights...
  •  Hrozne moc som si na jar chcela natrhať orgován. Lenže som sa obávala, že ho nebudem nikde vedieť nájsť. Dokonca som sa pýtala svojich followerov aj na Instagrame, či mi nevedia poradiť, a veľmi nevedeli. :D Preto som už dopredu počítala so sklamaním. Ale keď prišiel ich čas, viete, čo som zistila? Že tu v Brne rastie orgován skoro na každom kroku! :D
  • Kto ešte nespadol v električke (/z električky), nie je pravý Brňák. Každý deň je totiž sto príležitostí na nový trapas. Nikdy neviete, kedy sa šalina rozhodne pohnúť. Zväčša to býva práve vtedy, keď to nečakáte, a vás odhodí do Ameriky. V tom lepšom prípade sa len zakrútite okolo tyčky, v tom horšom skončíte v lone najbližšieho pána. Ale čo, aspoň sa zasmejete. Teda, možno nie vy, ale ľudia okolo vás určite. :D
  • Neviem, z akého dôvodu, ale po Brne behá hrozne veľa ľudí o barliach. Možno mám len ja také šťastie alebo si skrátka všímam blbosti. :D No nikde inde som zatiaľ nevidela toľko ľudí o troch či štyroch nohách. A nielen babičky a dedkovia. Aj kopec mladých a dokonca aj deti. Ľudia, dávajte si na seba pozor.
  •  Rovnako ako barle som si všimla to, že na jar a v lete tu hromada ľudí nosí slnečníky. Veľkú časť z nich síce tvorili ázijskí turisti, ale neboli to len oni. Pri prvom človeku som sa celkom pobavila, pri druhom som sa zvedavo pozerala a pri treťom už som si povedala, že okay, it's a thing. 
  • Milovala som, aké prázdne ostalo Brno cez prázdniny. Je to skrz-naskrz študentské mesto a cez leto to bolo veľmi cítiť. Ulice boli prázdnejšie, žiadne pretlaky v MHD-čke, nijaké rady v obchodoch či na stanici. Skrátka labúžo. Ja ako človek, ktorého desia veľké davy, som bola cez prázdniny ako v siedmom nebi. O to väčší bol môj šok, keď znovu prišiel september a s ním aj začiatok nového školského roka. 
  • Leto prinieslo kopec opráv týkajúcich sa infraštruktúry. Rozkopaný Svoboďák a kúsok Českej (a iné) mali za následok pomenené cestné poriadky a trošku ma to miatlo, nebudem klamať. :D Ja to mám s priestorovou orientáciou tak či tak ťažko, no cez prázdniny som bola miestami fakt zmätená. Ešte, že už je to viac-menej na svojom mieste. :)
 S.

Komentáre

  1. Pěkné shrnutí :) A já už teda v tramvaji nespadla pěkně dlouho :D (klep klep)
    Elle about everything

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja tiež, dúfam, že už som dostatočne poučená. :D

      Odstrániť
  2. Achjooo, já bych se tam chtěla zase vrátit. :-) Doufám, že přemluvím přítele a pojedeme tam na Silvestra. :-) Jsem ráda, že se Ti tam líbí, je to opravdu moc hezké město. ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na Silvestra je Brno ozaj čarovné, musíte ísť!

      Odstrániť
  3. V Brne som ešte nikdy nebola a tak som rada za tento tvoj článok :) Zážitok z električky pobavil :D..pripomenulo mi to cestovanie preplneným autobusom do školy..aj ja som tam mávala niekedy lietací deň :D

    Accessoriesforbeauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite raz musíš prísť. ;) A veru, MHDčka je niekedy ozaj na porazenie. :D

      Odstrániť
  4. Vždycky mě potěší, když se někomu v Brně tolik líbí. Jsem rodilá brňačka a uplně jsem si představovala všechny ty situace, o kterých jsi psala a tu atmosferu Vánoc! Tu tady naprosto miluju :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ó, to som rada! Brno skutočne milujem, neviem si predstaviť, že by som si vybrala lepšie miesto pre štúdium. :)

      Odstrániť
  5. Ja som chela ist studovať do Brna, ale výber padol na Bratislavu, keďže ju mám bližšie.. :)

    Môj blog : https://eeverywomen.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Podarený článok :) Praha sa mi síce páči viac ako Brno, aj Brno má svoje čaro, hlavne nie je toľko preplnené :)
    THE NOELA

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Práve preto mám Brnco radšej. :) Praha mi príde hrozne uponáhľaná a napráskaná a neviem si predstaviť žiť tam. ;)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky