3 jedlá za študentské ceny

Nedávno som na Youtube prišla k zaujímavému typu videa - tipy na chutné jedlá za študentské ceny. S veľkým záujmom som ich zhliadla hneď niekoľko, lebo mi to prišlo ako super inšpirácia. Mnohí autori si navyše dali prácu aj s tým, aby pri jednotlivých jedlách uvádzali ceny za konkrétnu gramáž použitých prísad a vo finále vám potom zrátali, koľko vás vyjde jedna porcia. Ako študentka dávam za toto palec hore, lebo mi určite dáte za pravdu, že každá koruna dobrá a ak ušetríte na jedle (nie však na úkor kvality, samozrejme), máte nejaké mince k dobru. :) Zároveň je to pekný ukazovateľ toho, že aj keď chcete ušetriť na potravinách, nemusí sa jednať iba o rožky s treskou, ale môžete vykúzliť niečo naozaj fancy. V dnešnom článku som sa rozhodla ukázať vám 3 moje tipy na lacné jedlá, ktoré si robím stále dookola, lebo je to mňamka, a zároveň ma stoja aj málo času. ;)

RAŇAJKY - vegetarian
  Čo sa týka prvého jedla dňa, moje obľúbené ovsené kaše cez leto totálne prebili fracúzske toasty. Osobne ich najradšej robím z vianočky, ale sú super aj na dorazenie starších rožkov či iného pečiva. Jednotlivé nakrájané kúsky namočím do zmesi rozšľahaného vajíčka a mlieka so štipkou cukru. Takéto kúsky vianočky potom opečiem na masle na panvici a ešte trošku posypem vanilkovým cukrom. Je úplne na vás, či na toasty poukladáte nejaké ovocie alebo ich budete jesť len tak. Mne sa však osvedčilo navrch pridať tvaroh a nejaké ovocko - hlavne maliny a broskyne. ;) 

INGREDIENCIE
  • vianočka (3 kúsky) - 1,25€/ 300g = 0,30€/ 75g
  • vajíčko (1 kus) - 1,19€/ 10ks = 0,12€/ 1ks
  • mlieko (100 ml) - 0,49€/ 1 liter = 0,049€/ 100ml
  • vanilkový cukor (1/2 sáčku) - 0,25€/ 1 sáčok = 0,12€/ 1/2 sáčku
  • maslo (1 lyžica) - nevyčísliteľne málo :D
  • tvaroh (1/3 balenia) - 1,29€/ 1 balenie = 0,43€/ 1/3 balenia
  • maliny (9 ks) - 1,99€/ 125g = 0,66€/ 42g
  SPOLU: 1,68 €


OBED - vegetarian
  Na obed si veľmi rada pripravujem teplé jedlá, aj keď je to len zeleninka na panvici. Často sa kŕmim tým, čo nájdem v chladničke. Moja obľúbená kombinácia je rozhodne cukina + paradajky + kukurica + šampiňóny (alebo len cukina s paradajkami a cesnakom). Cukinu a šampiňóny tam nahoďte prvé, aby zmäkli, lebo paradajky sú hotové hneď. Pridajte soľ a korenie podľa chuti. V štádiu, kedy je opečená zmes čerstvo odstavená z platne, t.j. ešte je horúca, ju rada posypem nastrúhaným syrom (ideálne dvomi kilami nastrúhaného syru :D), aby sa krásne roztiekol. A that's it! Rýchle, chutné a lacné! Hlavne cez leto môžete využiť plody z vašej vlastnej záhradky (ja som odtiaľ mala cukinu aj paradajky, takže vlastne nestáli nič), inak, samozrejme, supermarket. 

INGREDIENCIE
  • cukina (v závislosti od veľkosti - 1ks/ 1/2) - menšia cukina - 0,32€ 
  • paradajky (v závislosti od veľkosti niekoľko ks) - 1,09€/ 250g = 0,22€/ 50g
  • šampiňóny (4ks) - 1,29€/ 500g = 0,26€/ 100g
  • kukurica (1/4 balenia) - 0,57€/ 1 balenie = 0,14€/ 1/4 balenia
  • syr (1/4 balenia) - 2,49€/ 1ks = 0,62€/ 1/4 balenia
  • soľ/ korenie/ cesnak podľa chuti
SPOLU: 1,56€ (v rámci nakupovania všetkých prísad v obchode)


VEČERA - vegan
  Na večeru (no niekedy aj na obed) si sem-tam pripravím tanier pečenej zeleniny. Je to presne tak rýchle a jednoduché, ako to znie. ;) Umyjete, očistíte a nakrájate zeleninu, ktorú máte radi, a ochutenú ju dáte piecť cca na polhodinku na 200°C. Najviac odporúčam cukinu, batáty, baklažán a cviklu, ale doslova si môžete zvoliť čokoľvek (kľudne aj obyčajnú zeleninu zo záhrady - zemiaky, papriku, cesnak alebo cibuľku). Ja by som ešte chcela vyskúšať pečené šampiňóny, brokolicu či mrkvu. :) K zelenine si potom môžete pripraviť nejaký dip, ja odporúčam biely jogurt s korením tzatziki. 

INGREDIENCIE
  • batát (1ks) - 0,75€
  • cukina (1/2 ks) - 0,20€
  • paradajky (3ks) - 0,22€/ 50g
  • baklažán (1/2 ks) - 0,80€/ 1ks = 0,40€/ 1/2ks
  • soľ/ korenie podľa chuti (napr. provensálske bylinky)/ nastrúhaný syr 
SPOLU: 1,57€


Páčili sa vám tieto recepty a vôbec celý koncept článku? Mala by som ešte do budúcna spísať jeho pokračovanie s nejakými ďalšími jedlami? Rozhodne mi dajte vedieť, či vás takýto obsah baví a pokojne sa podeľte aj o svoje tipy na lacné študentské jedlá. ;)

S.

Komentáre

  1. Druhý a tretí recept ma zaujali najviac, keďže ich zjem aj ja (v druhom viem jednoducho nahradiť alebo vynechať syr). Budem veľmi rada, keď pripravíš aj pokračovanie – tie ceny sú super nápad ❤
    SIMPLY BERENICAFacebook PageREAD ABOUT "DECLUTTER YOUR WARDROBE"

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mě tak štve, že nemám na intru troubu...protože například pečenou zeleninu a vlastně všechno, co je zapékané, si udělat nemůžu...ale děkuju za tip na ten oběd :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Skvělé tipy. Mě nejvíce zaujala snídaně, někdy ji vyzkouším. Jinak pečená zelenina je super, tu mám taky ráda.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Super tip na článek a i na jídla. Všechny jídla vypadají moc dobře a chutně, já zkusím udělat ty francouzský toasty jeden den k snídani. Paráda!! :)

    GrünHauz

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Pečenou zeleninu miluju a dělám si ji také hodně často! :))

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky