Čo som prečítala vo februári

Ani sme sa nenazdali a je tu druhé pokračovanie tohto článku o plnení čitateľskej výzvy #CandyGrantChallenge. Oproti minulomesačnému výsledku som sa presne o polovicu zhoršila v otázke počtu prečítaných kníh, ale vôbec ma to neprekvapuje, lebo som s tým rátala. V polke februára mi opäť začal semester a hoci nám sľubovali, že na základe poprehadzovaného rozvrhu budeme mať trošku znížené nároky na ukončenie niektorých predmetov, zatiaľ sa zdá, že na tieto sľuby zabudli. :D V kombinácii s písaním bakalárky sa to odrazilo na mojom čitateľskom drive, čo je škoda, ale na druhej strane sa už teraz mega teším, ako to všetko cez leto podoháňam. Čo sa týka mojich februárových knižných spoločníkov, sú to tituly, ktoré by mohli zaujať široké spektrum ľudí a ktoré skutočne odporúčam všetkými desiatimi. ;)

1. David Ebershoff - Dánská dívka
Dánske dievča som našla náhodne v knižnici a vzala som si ho ako rýchle oddychové čítanie. Avšak prelúskať sa knihou mi trvalo dlhšie, než som čakala, nakoľko som o nej ešte dlho premýšľala. Ide o román inšpirovaný životom skutočnej osobnosti. Dej sa odohráva hlavne v Dánsku v prvej polovici 20. storočia v umeleckých kruhoch. Greta a Einar sú manželia-maliari, ktorých harmonický vzťah nadobudne úplne nový smer po tom, čo Einar zapózuje Grete v dámskych šatách a zistí, že konečne nachádza samého seba. Spoločne sa vydávajú na cestu za novou Einarovou identitou, pričom hlavnú úlohu tu hrá tolerancia a láska. Je toto najlepší román na svete? Rozhodne nie, avšak neskutočne ma rozcítilo, s akým jemnocitom a ohľaduplnosťou je príbeh napísaný. Osobne ho dokonca nepokladám za príbeh Einara, ale za príbeh Grety. 
Moje hodnotenie: 4,5*/5*

2. Ondrej Sokol - Ako som vozil Nórov
Ako som vozil Nórov je knižka nabitá sarkazmom, trefnými prirovnaniami a reálnym každodenným životom jedného slovenského šoféra nórskych autobusov. Ľahké oddychové čítanie do pohody pre dámy i pánov, ideálne k nôžkam vyloženým pri bazéne, ale aj pod dekou počas februárového orkánu Sabina je to super. Ak si chcete prečítať niečo neokukané, pri čom sa budete nahlas rehotať, odporúčam Ondreja Sokola. 👍 Toto je inak jedna z tých kníh, ktoré si zaručene obľúbia všetky vekové kategórie, i keď v dôsledku nadužívania vulgarizmov by som neodporúčala mladším ako 12 rokov. 
Moje hodnotenie: 5*/5*

3. Tara Westover - Vzdelaná
Verím, že väčšina z vás už o tejto knihe čo-to počula, ale na úvod poviem, že slová chvály na jej adresu sú dosť opodstatnené. Vzdelanú od Tary Westover by som zaradila do top 5 kníh, ktoré som kedy čítala. Opisuje skutočný príbeh - cestu mormónskeho dievčaťa, ktorého rodičia neveria vláde a tým pádom ani štátnym školám či nemocniciam, za vzdelaním. Ako vďaka nemu otvorila oči a začala chápať úplne iný svet ako ten, v ktorom vyrastala - svet faktov, nie domnienok a demagógie, svet širokých možností, nie svet obmedzený na šrotovisko za domom, bylinky vlastnej matky na všetky možné úrazy a rany a náboženský fanatizmus otca. Tara takisto opisuje týranie brata a vlastnú neschopnosť porozumieť tomu, že to nie je v poriadku. Vzťahy s rodinou sa u nej práve po štúdiu na vysokých školách (bez základnej a strednej školy sa, prosím pekne, dostala na Cambridge a dokonca na Harvard) pretrhli, pretože si vybrala rozum, nie obmedzený život survivalistov, a ako sama hovorí: ,,You can love someone and still choose to say goodbye." 
Moje hodnotenie: 5*/5*

Čo ste minulý mesiac prečítali vy?

S.

Komentáre

  1. Ja som prečítala minulý mesiac knihu Parížanka, Hana a Alchymistu. Alchymista bola na porozumenie dosť náročná kniha, ale vždy som si z toho nakoniec zobrala to, čo som chcela. Takže ak niekto hľadá knihu filozoficko-náboženskú zameranú na život po duchovnej stránke, určite odporúčam. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Alchymista je výborný! Pri každom čítaní v ňom nájdem niečo nové. Na Hanu sa inak chystám, kúpila som si ju za odmenu po skúškach. :)

      Odstrániť
  2. V počtu přečtených knih jsem na tom ještě hůře jak ty, přečetla jsem jen jednu - Ohnivé květy, které se mi tak líbily, že jsem se do žádné jiné knížky nemohla začíst.. Ale teď mám rozečtený Rozum a cit, tak snad tento měsíc stihnu přečíst více knih :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Heh, Jak jsem vozil Nory zní jako sranda, zkusím se po tom podívat :D

    Little Dreamer

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak ja si stále hovorím, že v lete všetko to čítanie doženiem, no začínam o tom niekedy aj pochybovať. :D Ale musím povedať, že si prečítala fakt dobré knihy. Nečítala som z nich síce žiadnu, ale podľa tvojich aj goodreads reviews to tak hodnotím. :) Ja som toho v poslednom čase veľa neprečítala, skôr len rozmýšľam o tom, koľko by som toho chcela prečítať. Aj teraz mám rozčítané 3 knihy už nejaký ten čas a nakoniec aj tak zakotvím pri Troch pátračoch :D :D

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky