Čo som prečítala v marci

Pamätám si, že niekedy začiatkom roka som vám v akomsi knižnom článku hovorila o tom, ako predpokladám, že sa môj čitateľský drive na jar spomalí, lebo na programe budem mať finišovanie bakalárky a prípravu na štátnice. Pripadá mi to ako predvčerom, čo som tieto slová vypustila do blogosféry, a dnes nemôže byť realita rozdielnejšia. Bakalárka je už skoro hotová, chýbajú mi posledné dve stránky ruskojazyčného resumé, avšak so štátnicami začiatkom júna už absolútne nepočítam. Skôr to teda vyzerá na september, ak vôbec. V dôsledku toho sa mi riadne zmenila aj náplň mojich dní, čo však vnímam viac-menej pozitívne, lebo si čas vždy usporiadam výhradne podľa seba. Čo ma teší takmer najviac - stále mám čas čítať. :) Nepúšťam sa síce do tisícstranových románov, ale každé dielo sa počíta. Ako som za posledný mesiac pohla s mojou čitateľskou výzvou sa dozviete v pokračovaní článku. 

1. Simon Mawer - Sklenená izba
Román sa sústreďuje okolo Vily Tugendhat (brnenský architektonický funkcionalistický skvost) a uvádza nás do bohatej židovskej rodiny. Spoznávame vzťahy medzi jej členmi a vilu samotnú. Na začiatku druhej svetovej vojny sú však Landauerovci nútení pre svoj židovský pôvod utiecť a zanechať svoj milovaný dom na pospas plánom nacistov. Nebola to zlá kniha, mnoho pasáží bolo veľmi zaujímavých. Pre mňa ako Slovenku žijúcu v Brne bolo fascinujúce čítať v takomto diele o miestach, ktorými dennodenne prechádzam (Vilu mám dokonca po ceste električkou). V knihe mi však chýbalo také TO NIEČO, čo by mi doslova pripútalo ruky k stránkam. Žiaľ, tu fakt nestačilo ani čítať o milovanom Brne, ani o Vile Tugendhat (ktorú ale autor opisoval veľmi pekne), ani o tematike druhej svetovej vojny a židovstva - príbehu z môjho pohľadu chýbal náboj. Mojim zmiešaným pocitom prispel aj predvídateľný koniec. 
Moje hodnotenie: Pohrávala som sa s myšlienkou dať knihe 3 hviezdičky, ale dávam 4/5, lebo sa aspoň pomerne dobre a rýchlo čítala. ✌️ 

2. Antoine de Saint-Exupéry - Malý princ
Ani neviem, ako začať. Spomínam si, že úryvok z Malého princa sme mali ešte na základnej škole v čítanke, a vtedy sa mi vôbec nepáčil. Zaprisahala som sa však, že jedného dňa, keď budem mentálne o čosi ďalej, sa ku knihe vrátim a možno sa do nej zaľúbim. S veľkým očakávaním som teda po nej opäť siahla... a nezasiahla ma tak, ako som čakala. Janička to na Goodreads vo svojej recenzii  Malého princa výborne zhrnula slovami: ,,...mám pocit, že na tú knihu nie som ani dosť stará, ani dosť mladá..." A to je aj môj problém. Rozprávkový dej bol milý, ale pre môj dospelý rozum to už nebola zrovna super turbo rozprávka. Keď sa na to pozrieme z druhého konca, niektoré pasáže boli veľmi hlboké a krásne, ale nedokázala som pochopiť úplne všetky narážky a významy autorových slov. Skrátka medzi mnou a Malým princom nepreskočila tá iskra, v ktorú som dúfala.
Moje hodnotenie: 4/5

3. Neullior Aeternum - Pomiluj ma keď umrie láska
Ak ma sledujete na Insta, mohli ste si všimnúť, že túto zbierku básní som už veeeľmi dlho chcela a karanténne online nákupy ma k nej konečne priviedli. :D Prečítala som ju za jeden príjemný, pomalý večer v spoločnosti voňavého kúpeľa a pohára čučoriedkového vína. Autorka píše tak, že sa ma jej básne dotkli na neopísateľnej úrovni. Hovorí o svojich bolestiach, láskach, túžbach a veľmi silné témy zaobaľuje do extrémne príťažlivých slov. Rozhodne túto zbierku odporúčam každej hĺbavej duši, no upozorňujem, že moderná poézia nemusí voňať každému a rozhodne z nej nebudú všetci tak veľmi paf, ako som ja. :D Ak by ste však mali záujem aspoň očkom nakuknúť do zbierky a prečítať si úryvky básní, autorka ich často zverejňuje na svojom Instagrame
Moje hodnotenie: 5/5

4. Jules Verne - Ľadová sfinga
Dobrodružné romány nečítam, ale na tých verneovkách skrátka niečo je. Dokážem si skvelo predstaviť, že dielo o plavbe na južný pól v snahe zachrániť kapitánovho brata, ktorý tam stroskotal pred 11 rokmi, nebude každého šálka kávy. Lenže v podstate ani moja nebola a kniha sa mi nakoniec hrozne zapáčila. V hlave Julesa Verna to muselo byť úplne neuveriteľné, jeho fantázia a genialita nepoznala hraníc, o čom sme sa koniec-koncov učili už na hodinách literatúry, no som mega excited, že som to konečne pocítila aj sama. S veľkou radosťou som inak sledovala aj to, že v mojej vlastnej hlave fantázia pracovala na plné obrátky, keď som sa pri čítaní snažila predstaviť si všetky tie pusté južné ostrovy a nehostinné podmienky plavby po antarktických moriach. :)
Moje hodnotenie: Hodnotím 5 hviezdami z 5.🌟 

Čo sa podarilo v marci prečítať vám?

S.

Komentáre

  1. Malý princ je moje srdcovka. Jako malá jsem to nechápala, ale později mi začaly dávat všechny souvislosti smysl a je to opravdu moc hezká knížka :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Malého princa som čítala pred rokmi, a teraz si ma inšpirovala, aby som si ho čo najskôr prečítala opäť ❤

    SIMPLY BERENICAFacebook PageREAD ABOUT "CAN MINIMALISM SAVE MONEY?"

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Skvelá inšpirácia! Ja teda priveľký knihomoľ veru nie som, no už som rozmýšľala aj nad tým siahnuť po nejakej knihe, čo mi leží na komode :)

    FRENCHSTYLE

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Na Skleněný pokoj se chystám i jsem byla v únoru ve vile a fakt se těším, že ji budu číst a jsem ráda, že má od tebe tak dobré hodnocení :)

    Little Dreamer

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Malý princ je hrozně krásná knížka četla jsem ho v češtině a potom i ve francouzštině.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. o Sklenenom dome som veľa čítala, ale pre mňa to moc neni. Malý princ je láska :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Najviac ma z tohto zoznamu zaujala zbierka básní, určite si kliknem na instagram a niečo prečítam :)
    A čo sa týka Malého princa, mám úplne rovnaký názor. Čítala som to už dávno a vtedy som tomu nejako neporozumela. Chcem si to prečítať znova a uvidím. Aj keď si myslím, že to dopadne rovnako ako u teba, že ma kniha až tak nezasiahne.
    Nicol z World of Nicol

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Great stuff here. Keep up the good work!!

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky