Random 57

Viem, že som vám v posledných príspevkoch spomínala, že budem teraz blogovanie brať v trošku voľnejšom režime, ale samotnú ma prekvapilo, že som tu mala skoro mesiac prázdnin. Sprvu to bolo hlavne pre školu, koniec semestra a následné skúškové sú vždy dosť time-consuming. Ale po splnení všetkých povinností som akosi upadla do pokojného stavu mysle, ktorý podporovalo časté čítanie, stretávanie s kamarátkou po dlhej dobe nevídania sa a moja nová vášeň - bullet journaling, o ktorej vám však poviem viac až neskôr. Úprimne som za toto voľno rada, pretože som sa krásne odreagovala a vyčistila si hlavu. Každý z nás to raz za čas potrebuje, venovať sa sebe a svojim záujmom. Dnes som však opäť pocítila chuť otvoriť Blogger a myslím, že ďalšia mesačná odmlka zas na istú dobu nehrozí. :) 

Embrace your tiger stripes.

V jednu extrémne mrazivú, no nádherne slnečnú nedeľu som sa vybrala na prechádzku do ľudoprázdneho centra Brna. Neviem, či som vám to už spomínala, ale prázdne Brno je moje najobľúbenejšie Brno. :)

Zasnežený Petrov a februárové zubaté slnko.

Doriana Graya som prednedávnom čítala prvý raz v živote. A už po prvých stranách mi prišlo ľúto, že málokto dnes píše tak, ako autori v 19. storočí. Tie kvetnaté opisy, metafory, skryté významy... Portrét Doriana Graya je skutočne výnimočný a dnes už kultový príbeh mladíka, ktorého temná duša nekorešponduje s jeho anjelskou tvárou, čo si uvedomí až pri pohľade na svoj vlastný portrét. Portrét znetvorený všetkými životnými chybami a diabolskou povahou. Pohľad na ohyzdnú tvár v ňom však nevyvolá túžbu zmeniť sa, práve naopak. Až do úplného konca zostáva márnivý, sebecký a pokrytecký.

Tento román je skutočne výborný vhľad do prehnitej ľudskej duše. Pravdou však je, že ma toto dielo nepohltilo až tak, ako som čakala (možno som príliš dlho mala príliš vysoké nádeje a nakoniec to nebolo tak celkom to, čo som si vybájila... Ostatne, presne to sa mi s knihami na wishliste deje často... 🙈). Zhrnula by som to tak, že som rada, že som si Doriana prečítala, ale necítim potrebu ísť do toho ešte niekedy znovu, preto 4*/5*. 

Čítali ste tento román?

Na Valentína som od milého dostala takéto krásne kvety. Nie som veľký fanúšik tohto sviatku, ale som veľký fanúšik akýchkoľvek prejavov lásky. :)

Pohľady na tieto krásne ulice zívajúce prázdnotou vo mne budú po prekonaní pandémie a zaplnení mesta vyvolávať ohromnú clivotu. Teraz si Brno nesmierne užívam, hoci je pravda, že je v tom čosi zvláštne smutné.

Som jediná, komu sa tohtoročná zima v Brne zdala extra mrazivá a hlavne s extra častými snehovými prehánkami? Prisahám, že za posledné roky som tu nezažila toľko snehu, ako teraz! :D

Čitatelia a milovníci kvalitnej literatúry, zbystrite pozornosť! Na mojom Instagrame práve prebieha súťaž o knižku Narodený v modrú stredu z vydavateľstva Absynt. Je to autobiografické dielo Daniela Tammeta, ktorý je odmalička iný. Jeho myseľ nefunguje tak, ako mysle väčšiny populácie. Na vzťahoch musel pracovať oveľa tvrdšie ako my, pretože je autista s Aspergerovým syndrómom, vďaka čomu je mu ľudská blízkosť trochu vzdialená. Veľmi mu to ide s číslami a v roku 2005 pokoril rekord v menovaní desatinných miest pí (zvládol ich až 22 500!). Má neuveriteľný talent na jazyky - kto sa už len za týždeň naučí po islandsky tak, aby mohol s touto rečou vystúpiť v televízii? Obsahovo je táto kniha poklad. Milujem čítať o výnimočných ľuďoch a ich skutočné príbehy ma inšpirujú. V tomto diele sa mi obzvlášť páčili pasáže, v ktorých autor opisoval svoju náklonnosť k číslam a novým jazykom - bolo tam cítiť, aký je zapálený pre vec, ako ho to fascinuje. 

Avšak hoci bola knižka veľmi zaujímavá, cítim, že ju rada prenechám niekomu inému, tak ak vás anotácia aspoň trochu zaujala, pokojne sa zapojte. :) Súťaž potrvá do 1.3. a zapojiť sa môže ktokoľvek zo Slovenska a Česka. 

No a na záver jedna z mojich najobľúbenejších tohtoročných fotiek - spravená bola v deň, keď som si konečne po polroku šla po svoj bakalársky diplom. :)

S.

Komentáre

  1. Ty fotografie jsou krásné... to jsou všechny tvoje... i ta první?
    Mnozí vidí strie jako něco špatného, negativního, jako chybu... ale na této fotografii to vypadá jako něco krásného, jako součástí něčeho, přirozeně :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Áno, všetky fotografie sú moje. Osobne sa mi strie na tele celkom páčia, obzvlášť v lete, keď kontrastujú s opálenou pokožkou... :)

      Odstrániť
  2. Taky se musím přidat, opravdu nádherné fotky, krásně fotíš!

    Taky mě letos zima překvapila, mrazy -20 stupňů a kopu sněhu, jsem snad ještě nezažila, nebo si to spíše už nepamatuju. Ale letošní zima byla mazec. Michaela Blog || Instagram

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja už začínam mať zimy po krk 😅 Zo začiatku som si sneh užívala, lebo už dávno som ho nezažila tak veľa a tento rok je fakt taká poriadna zima, ale už chcem teplo, dlhšie dni a kvitnúce stromy 😍 A prvá fotka je úplne úžasná 😍😍

    SIMPLYBERENICAINSTAGRAMNOVÝ ČLÁNOK: Najväčšia chyba pri prechode na zero waste

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krasne fotky. Co sa týka zimy.. tu v Brne som nezazila, ale u nás v Trnave teda bola zima mizivá... ked zima, tak si prosim presne taku so všetkým, snehom, mrazom .. a nie v jeden den nasneži a v druhý sa všetko roztopi. Ale nech už radšej pride jar.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Přidávám se, ty fotky jsou nádherné ♥ Nejvíc na mě ale promluvila ta první, protože i já mám strií poměrně dost a naučit se je milovat je krásná věc ♥ Jinak u nás na severozápadě Čech byla taky spousta sněhu, a dost jsem si to užila :)

    Pauline's Tiny World

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tohle byl moc hezký článek. Jsem moc ráda že sis odpočinula a dostala jsi zase chuť něco napsat, byla by škoda kdyby si už nepsala :) Moc gratuluji k diplomu to je skvělý. A taky nádherná květina od přítele ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Embrace your tiger stripes. Och, to je krásne. Hneď som si to musela zapísať. Moc sa teším na článok o bullet journal. Zvykla som to aj ja robiť a akurát som nad tým pár dní dozadu premýšľala, že by som sa do toho opäť pustila. Verím, že ma tvoj príspevok k tomu namotivuje ešte viac. ♥ Doriana Gray som nečítala ale videla som ho asi trikrát u nás v divadle. Bolo to jedno z mojich najobľúbenejších predstavení.

    xxAlexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Nádherný článok, najviac sa mi páči prvá foto, má taký hlbší zmysel :) Fakt skvelé!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Gratuluji k bakalářskému diplomu a doufám, že zkouškové dopadlo dobře. :) Také jsem teď měla od blogu pauzu, tak věřím, že nám to jen prospělo. Kytička je krásná! A moc se těším na článek o bullet journal, sama se snažím si tvořit Doller, ale bohužel nejsem úplně kreativní duše, tak hledám inspiraci na pinterestu a snažím se to mít alespoň trošku hezké. :D

    Tereza's journal

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Nádherný článok ♥ Aspoň na chvíľku ma preniesol do iného sveta, ktorý patrí tebe :). Och a je mi ľúto, že sa ti napokon Dorian Gray nepáčil až tak veľmi ako si očakávala, no aj tak sa teším, že si si ho konečne prečítala. Verím, že to bolo dlhé odkladanie, ako to už býva.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Doriana Graye jsem četla naposled u maturity, ale moc si nepamatuji děj. :) Mimochodem krásné fotky z přírody! :))

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky