Začínam s Bullet Journalom: Marec 2021

Mať svoj vlastný Bullet Journal som túžila už niekoľko rokov. Nespočetne veľa ráz som si púšťala kreatívne video tutoriály na Youtube či Instagrame a zakaždým v očarení krútila hlavou, akí sú tí ľudia šikovní a aké úžasné výtvory im vznikajú pod rukami. Pôsobilo to na mňa nesmierne upokojujúco. Odmalička ma tiež veľmi lákali zošity, perá, papiernické serepetičky a zdá sa, že mi to ostalo dodnes, pretože sa nad tým stále rozplývam. A práve toto bola živná pôda pre to, aby som si konečne splnila ďalší zo svojich malých snov. Skoré ukončenie skúšok a hlavne lockdown mi dopriali temer mesiac voľna a aby som ho kompletne nepremárnila, rozhodla som sa kúpiť si svoj prvý ružový Leuchtturm. :)

V otázke Bullet Journalingu som úplný laik, nepoznám žiadne fígle, žiadne vychytávky. Pracujem skôr podľa citu a inštinktu a myslím, že tak to aj viac-menej ostane, pretože BuJo pre mňa nie je primárne zošítok s peknými kresbami - práve naopak. Chcem, aby bol čo najpraktickejší, chcem si doň zapisovať všetko to, čo ma otravuje v poznámkovom bloku v telefóne, lebo tam je to neosobné a bezduché, preto v takom zapisovaní poznámok nie som až tak konzistentná. Skrátka ma to nebaví. BuJo je však o niečom inom a poviem vám, že už dlho som nebola pre nič taká zapálená ako teraz. :)

Hneď na úvod tiež musím povedať, že nie som vôbec zručná v kreslení a nemám nápaditosť výtvarníka. Z tohto dôvodu skoro všetky nápady čerpám z Pinterestu a Instagramu a následne si ich upravujem podľa svojich potrieb. Na prvej stránke svojho Bullet Journalu som sa pri kresbe eSka inšpirovala kanadskou BuJo tvorkyňou Shaydou Campbell

Po prvej stránke nasleduje stručný ročný kalendárny prehľad. Po kvetinami zdobenom písmene S som chcela pokračovať vo floral theme, takže som si tam šupla pár kresieb. V konkrétnych mesiacoch som si červenou farbou zvýraznila narodeniny najbližších. 

Musím inak povedať, že pri tejto dvojstránke som sa dosť zapotila a asi dvakrát som ju prerábala, pretože som chcela, aby bolo všetko maximálne súmerné. Zároveň to ale bolo moje úplne prvé seriózne rozvrhnutie obsahu strán, takže je len pochopiteľné, že som robila chyby. Tým sa predsa človek učí, no nie? :)

Nasleduje stránka s rozvrhom na jarný semester a úvodná strana pre marec. Najprv som uvažovala nad tým, že začínať BuJo tretím mesiacom je pre moje monkovské bunky trochu rušivé, ale tieto myšlienky som potom zmietla pod koberec s tým, že je úplne jedno, kedy s tým začnem - hlavne, že začnem. Celý marec sa nesie v znamení domácich rastliniek. Opäť to nebol môj vlastný nápad, lebo taký zbehlý kreslič nie som. Inšpirovala som sa u Linney. Jej nápady sú mojej vlastnej estetike najbližšie, pretože sú krásne, ale zároveň nepreplácané a minimalistické. 

Po úvodnej marcovej strane nasleduje habit tracker, kam si budem zapisovať napríklad to, kedy som polievala kvety či kedy som si zacvičila. O stránku ďalej máme tabuľku, do ktorej si chcem zapisovať všetky svoje výdavky za mesiac. Možno si spomínate na môj článok o tom, koľko som minula za október, ktorý bol pre mňa dosť nápomocný. Už vtedy som sa dohodla sama so sebou, že chcem mať presný prehľad o tom, kam sa koľko koruniek mesačne odkotúľa. Takže táto dvojstránka bude pre mňa naozaj veľmi dôležitá. 

Všetky stránky som si inak načrtla najskôr ceruzkou a až keď boli všetky hotové, pustila som sa do vyfarbovania a obťahovania. Poviem vám, to bola asi najupokojujúcejšia činnosť tohto mesiaca. :D Krásne sa pri tom dá vypnúť, človek si vyprázdni hlavu a sústredí sa len na pero vo vlastnej ruke. A keď vidíte ten svoj progres, ako obrázkom postupne vdychujete život, to je tiež na nezaplatenie. :)

Nasledujúca dvojstrana je venovaná knihám. Vľavo som si nakreslila poličku s knižkami a na ich chrbty budem vpisovať názvy tých, ktoré sa mi podarí prečítať v marci. Druhá strana je venovaná obľúbeným pasážam, ktoré som si doposiaľ zapisovala len do mobilu. 

Posledná dvojstránka je miestom pre mesačný mood tracker, na ktorého výsledky som skutočne veľmi zvedavá. Potom nasleduje pár bubliniek na záznam čísel z Instagramu a poznámky, teda čokoľvek, čo by som si k marcu rada poznačila. 

Som veľmi zvedavá, ako bude tento spread pre mňa fungovať, ale myslím, že čosi veľmi podobné zrealizujem aj na apríl. S BuJo ešte len začínam a určite sa mám veľa čo učiť, ale už teraz sa ohromne teším na pokračovanie, lebo takáto záľuba je presne čosi pre mňa. :)

Vediete si aj vy BuJo?

S.

Komentáre

  1. Bullet journaling se mi vždycky moc líbil a vždycky mě lákal, ale podobně jako jsi psala ty, nemyslím si o sobě, že bych byla nějak zručná a šikovná na kreslení, natož kreativní, ha. :D Proto jsem šla cestou kompromisu a pořídila jsem si, letos už druhým rokem, Doller, který mi přijde jako super cesta pro ty, kteří by si diář rádi trošku vylepšovali sami, ale zároveň to chtějí mít lehce "nalinkované" i předem. :) Já se snažím si na žačátku každého měsíce kreslit jméno toho měsíce a takový stručný měsíční přehled, pak už si jen občas něco málo dokreslím mezi rozvrh týdne a tím to hasne. :) U tebe se mi ale moc líbí ten habit tracker, ten si možná také zkusím někam přidat! <3

    Tereza z blogu Tereza's journal

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Bullet journal je skvělý způsob, jak se kreativně vybít, také jsem tyto prvky aplikovala do svého Dolleru. Ty máš diář nádherný! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To je nádhera! :) Bullet journaly se mi moc líbí, ale sama bych neměla trpělivost na jejich vytváření :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja som s bujo začala keď som prechádzala zo strednej na výšku, takže tak... päť rokov dozadu? Vtedy ma to veľmi nadchlo, aj hodiny som vedela zbierať inšpiráciu na YouTube, Instagrame alebo Pintereste a nadšene som plánovala každú stranu. Vydržalo mi to asi dva roky; a v treťom ročníku na výške som na to tak trochu prestala mať čas a príliš často sa mi stávalo, že som si úlohy a pripomienky zapisovala všade možne len nie do zápisníka, lebo som ho nemala pripravený; a taktiež vo mne prevládla moja perfekcionistická stránka a hnevalo ma, keď každá stránka nebola absolútne dokonalá, takže som prešla na Google kalendár, ktorý mi vyhovuje, keďže teraz už nemám toľko časovo-fixných povinností 😅

    Ale ak by som ti mala dať jediný tip, tak je to práve to, aby si sa nenechala príliš pohltiť vidinou dokonalosti. Niekedy je ťažké mávnuť rukou nad nejakou chybou a nemať chuť vytrhnúť celú stránku a začať odznova 😅 Ale najdôležitejšie je, aby bol zápisník pre teba hlavne praktický, aby spĺňal svoj účel a vedela si z neho vyťažiť čo najviac; a vizuálna stránka je až druhoradá 😊

    SIMPLYBERENICAINSTAGRAMNOVÝ ČLÁNOK: Monika a Lucie z BEZ OBALU: Kolemjdoucí zajíma, co děláme

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj, pekný článok, tiež si píšem, ale skôr podľa nálady... áno, je to fantastický relax...a v tomto čase aj jeden zo spôsobov, ako si zachovať zdravý rozum 😃
    www.mojajoiedevivre.sk

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky