O potľapkaní (sa) po pleci

Moja úvaha sa začala touto fotkou. Pred časom som ju zverejnila na Instagrame vo svojom feede a následne aj v Stories s komentárom, že môjmu oku tento záber nesmierne lahodí a že som naň šialene hrdá. Také malé promo k príspevku, viete si predstaviť. Avšak hlavný účel danej Story nebol propagovať post, ale podeliť sa so svetom o niečo, čo mi spravilo ohromnú radosť a na čo som pyšná.

Avšak hneď po tom, ako som Story vypustila do éteru, začali sa ku mne plaziť čierne myšlienky. Všetci overthinkeri v mojom obecenstve určite vedia, o čom hovorím. Také tie predstavy v mojej hlave, ktoré priam hraničili s výčitkami. Budeš vyzerať ako chválenkárka. Nestrkaj to ľuďom takto pod nos. Radšej skromne potichu čakaj, ako na tú fotku zareagujú sami, ty k tomu nič navyše nemusíš hovoriť.

Ale potom mi tak napadlo... Čo je toto za myšlienkový pochod?! Prečo sa vždy cítim tak previnilo za to, že sa raz za čas verejne pochválim za niečo, na čo som skutočne hrdá? Prečo by som mala byť v tomto smere neustále pokorná a potichu kloniť hlavu kvôli obave, čo si o mne pomyslia ostatní ľudia?

Sú ľudia, ktorí sa vedia chváliť. Veľa, možno až nadmieru. Ale potom sme tu my, ktorí sa chváliť buď nevieme, alebo to robíme zriedkakedy. A mali by sme na tom popracovať, lebo zdravé potľapkanie (sa) po pleci za dobre odvedenú prácu je veľmi fajn vec. So let's normalize this shit. 🙏🏾

Tento článok berte ako takú malú výzvu pre seba samých a pochváľte sa dnes za niečo. Takisto aj zajtra a pozajtra. Nemusí to ani byť verejne, stačí v duchu sami pre seba. Vedieť sa oceniť a myslieť to vážne je totižto niekedy nadľudsky ťažké. Ak s tým práve bojujete, vedzte, že nie ste sami. Nikdy nie ste sami.

S.

Komentáre

  1. Ahoj, veľmi s tebou v tomto súhlasím...je to v pohode, mnohí sa to však musíme a musia učiť, pretože od mala sme počúvali, že samochvála smdí...pre mňa je to však v primeranej miere iba prejav zdravého sebavedomia. Maj krásne dni!
    www.mojajoiedevivre.sk

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky