Koľko som utratila za október

Možno si niektorí spomínate, že písanie tohto článku som avizovala už na jar. Môj plán bol spracovať zoznam svojich výdavkov za marec, ale ako všetci vieme, prišla celosvetová pandémia a svet zamrzol. Z Brna som na 3 mesiace odišla domov k rodičom, kde som toho z vlastných peňazí kupovala skutočne málo, preto bolo bezpredmetné, aby som spending report publikovala vtedy. Cez leto som sa taktiež párkrát presúvala na spomínanej trase, preto konečne až teraz v októbri, kedy to vyzerá, že budem na chvíľku zaseknutá v Brne, nadchádza čas na tú dlhospomínanú tému. Koľko peňazí miniem za mesiac? 


Celý október som si poctivo zapisovala všetky výdavky aj od tých úplne najmenších, pretože som chcela mať presný obraz toho, ako hospodárim s peniazmi. Zároveň som mala neustále na pamäti, že musím nakupovať úplne normálne, bežne a nesmie ma ovplyvňovať to, že na konci mesiaca spíšem nejaký článok, porátam minuté peniaze a trafí ma šľak. :D Preto som si dopriala aj pár radôstok, ktoré pre život vôbec nie sú nevyhnuté. 

Svoj októbrový spending report som rozdelila do niekoľkých kategórií: potraviny + domácnosť (v zmysle čistiace prostriedky a pod.), kozmetika, jedlo + pitie vonku, železničná doprava, taxík + iná doprava, materiály do školy a kategória iné, kam som šupla v podstate všetko ostatné. Bývanie som do zoznamu nerátala. 

Pozrime sa teda na konkrétne čísla: 
  • potraviny + domácnosť591 Kč + 405 Kč 63 Kč + 288 Kč + 638 Kč (jednotlivé návštevy Tesca) = 1985 Kč,
  • kozmetika: 150 Kč,
  • jedlo + pitie vonku: 278 Kč (jedno donáškové Bun bo nam bo a laté od KofiKofi),
  • železničná doprava: 2,75 € (tento mesiac som absolvovala len jednu študentskú trasu Levice - Brno),
  • taxík + iná doprava685 Kč (3-mesačná šalinkarta), 30 Kč (obnova šalinkarty),
  • materiály do školy: 3 Kč,
  • iné: 199 Kč (nový skladací dáždnik), 33,25 € (objednala som 3 vianočné darčeky).
Koľko to teda vychádza dohromady? Za október som spolu utratila 4313 Kč / cca 158 €. Je to viac, než som čakala, ale keď sa pozriem na to, čo som si za dané peniaze kúpila, všetko, samozrejme, sedí. Tento mesiac bol trochu výnimočný tým, že som si jednak kupovala električenku, jednak pár vianočných darčekov a tieto položky hneď vystrelili finálne číslo vyššie. Plus som mala narodeniny a meniny, takže sa v nákupnom zozname objavilo aj nejaké to víno a Marlenka... :D Z toho mi však vyplýva, že odhliadnuc od týchto drahších (a výnimočných) položiek mesačne miniem cca 3000 Kč / 110 € na potraviny, dopravu a základné životné potreby, čo som bez predošlého rátania aj predpokladala. 

Dajte mi vedieť v komentároch, či sa vám takýto koncept článku páčil a či by ste po prípade chceli vidieť aj nejaké pokračovanie. Tiež by ma zaujímalo, či máte presnú predstavu o tom, koľko mesačne míňate vy, či si vediete nejaké zápisky, či ste s vašimi číslami spokojní, či šetríte a podobne. Rada by som sa totiž aj do budúcna venovala téme peniaze a narábanie s nimi, tak budem rada, ak sa pokúsite o nejaký feedback, či by vás to zaujímalo. :)

S.

Komentáre

  1. Je dobré vidět, kolik člověk za měsíc utratí. Už několikrát jsem si chtěla taky takový souhrn udělat, ale vždy zapomenu něco zapsat a pak už to ztrácí smysl. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nikdy jsem to takto nepočítala, ale určitě je super se na to podívat trochu podrobněji.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Užitočný článok... Ja si niečo podobné vediem už niekoľko rokov a je to ohromne dôležité, aby človek vedel šetriť. svoje výdavky poznám do posledného centu a mám tak lepší pocit, je to ako poriadok v živote :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zajímavý tip na článek, je fajn si svoje výdaje zapisovat a mít tak v nich větší pořádek :) Mě upřímně děsí, kolik peněz teď, co jsem se přestěhovala k příteli, utratím, ale snažím se to brát jako životní fázi, ve které holt musím sahat do úspor :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky