Mesačne #6

V šiestom pokračovaní monthly článkov vám predstavím pár vecí, ktoré považujem za nesmierne zaujímavé a som fakt rada, že nimi môžem inšpirovať iných ľudí. :) Niektoré z nich ste možno zachytili vo víre internetov a sociálnych sietí aj vy sami, niektoré budú možno pre vás novinkou rovnako, ako boli aj pre mňa. Ide väčšinou o videá, ktoré by som dokázala pozerať celý deň a celú noc, pretože sú neopísateľne therapeutic a fascinuje ma, čo ľudia vo svete dokážu vymyslieť. Tak ak na to náhodou namotám aj vás a zacyklíte sa v prokrastinácii podporovanej atraktívnym vizuálnym materiálom, cítim potrebu sa vám už dopredu ospravedlniť. :D 

1. Ako už napovedá úvodná fotografia, zoznam vecí, čo ma v posledných týždňoch zaujali, otvorím fascinujúcim videom škandinávskej lesnej víly Jonny Jinton - The Art of Balancing Stones. Táto severská Youtuberka natáča videá úplne ako z inej planéty, preto rozhodne odporúčam aj jej ďalšiu tvorbu. Na podobný obsah by som sa dokázala dívať hodiny, pretože je to hrozne upokojujúce a esteticky príjemné na pohľad. Zároveň vždy pri týchto hrátkach s kameňmi premýšľam, ako je niečo takéto vlastne reálne možné a že ja by som takto vyvážiť balvany určite nevedela. :D 

2. Už niekoľkokrát som tu jemne načrtla svoje politické postoje a v tomto bode to, myslím, zopakujem, keď upriamim vašu pozornosť na to, čo v poslednom čase začalo robiť združenie Mladí proti fašizmu. Veľmi sa mi páči, ako začali burcovať ľudí, aby vyšli do ulíc a začali protestovať/ uvádzať na pravú mieru klamstvá, čo šíria extrémisti snažiaci sa vo februárových voľbách dostať do parlamentu a podľa prieskumov sú momentálne druhou najsilnejšou stranou. Pekné zhromaždenia dosiahli napríklad v Levoči (kde ĽSNS napokon svoje vystúpenie zrušila) či v Trnave, hoci tam sa už situácia začala hrotiť a prívrženci kotleboviec začali byť agresívni na skupiny protestujúcich, čo veľa vypovedá o profilovej mentalite voličov ĽSNS. V tomto bode by som na vás možno trošku chcela apelovať, aby ste 29.2.2020 šli voliť a ideálne nie násilníkov, rasistov, rodinkárov, tých, čo do parlamentu nosia pod sakom zbrane a sebazvaných historikov, čo oslavujú prvú klérofašistickú republiku. Ďakujem.

3. Trošku teraz nadviažem na predošlú zaujímavosť - nedávno bola tiež zverejnená diskusia medzi Marekom Machom, zakladateľom projektu Mladí proti fašizmu, a Líviou Garčalovou z Kulturblogu. Dva totálne odlišné tábory zastávajúce totálne odlišné hodnoty sa stretli a snažili sa argumentovať na rôzne témy (interupcie, extrémizmus, LGBTQ...). Za seba musím povedať, že skladám klobúk pred Marekom, ktorý je ešte len gymnazista a už teraz má argumentačné skills také, že by strčil do vrecka trištvrtinu republiky, je neskutočne rozhľadený, inteligentný a tolerantný. Na základe tohto si myslím, že ten chalan má pred sebou skvelú budúcnosť a dúfam, že nepoľaví v tom, čo robí. :) Diskusiu si môžete vypočuť aj ako podcast na Spotify. 

4. Už v minulých monthly článkoch som vám predstavila Youtube kanál CUT, ktorý postuje rôzne sociálne experimenty a interviews, no a nedávno som zas našla čosi podobné. Thoraya Maronesy odchytáva na ulici rozličných ľudí a pokladá im otázky rôzneho charakteru - kedy si sa cítil najviac živý, čo najbolestivejšie ti ľudia kedy povedali, ako sa skutočne máš, na ktorého neznámeho človeka nikdy nezabudneš apod. Zaujímavé, pustite si. ;)

5. Milujem architektúru a bytový dizajn, preto som bola úplne vo vytržení, keď som na kanáli Architectural Digest zbadala house tour u Tana Franca. Tan je pre mňa človek, ktorý estetike naozaj rozumie a vidno to nielen v jeho obliekaní, ale aj zariaďovaní domácnosti. Ten dom je jedna báseň! :)


Čo zaujalo vás? :)
S.

Komentáre

  1. Nejvíc mě zaujal 1. a 5. bod, takže hurá prokrastinovat, protože závěrečná práce se přece napíše sama :D <3.

    TheWayByA

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Taky Jonnu čas od času sleduji. Naposledy jsem viděla asi video o stalkerovi, ve kterém mi jí bylo hrozně líto. A přesně jak píšeš, její videa jsou krásně uklidňující a relaxační :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jonny Jinton a jej balansovanie balvanov som videla pár týždňov dozadu a bola som rada, že sedím, lebo inak by som od šoku bola na zemi :D Je to úplne úžasné a obdivujem jej trpezlivosť a to, ako vie v sebe nájsť taký pokoj, aby toto dokázala. Je to nádherné ❤

    SIMPLY BERENICAFacebook PageREAD ABOUT "TOP VEGAN PROTEIN SOURCES"

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jonny také znám, je velmi sympatická a videí o těch kamenech jsem viděla více, je to kouzelné a skoro až neskutečné. Nevím zda bych na to měla tu trpělivost, ale vypadá to úžasně. Videa Thoray jsou pěkně silná, několikrát jsem na ně koukala a i slza ukápla. Jsem velmi citlivá a musím na to mít rozpoložení, jinak mě to vždy emocionálně vysaje :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. O všem zmíněných slyším poprvé a nejvíce mě zaujal hned první odkaz :) O balancování kamenů jsem už slyšela dříve, a já teda nevím, ale mě osobně by to spíš nervovalo, protože by mi to určitě pořád padalo :D :D

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Bytový design mě také moc baví, takže na tvé doporučení určitě mrknu! :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky