RegioJetom do Chorvátska

Nápad vydať sa vlakom do Chorvátska nám s kamoškou vzkrsol v hlavách niekedy uprostred leta. V hľadáčiku sme mali čo najviac budgetovú dovolenku, v čom nám veľmi vyšiel v ústrety RegioJet s ich letnou linkou Praha - Split. Táto linka premáva cez Bratislavu a následne cez Budapešť. Cena za lístok mi prišla (a aj doteraz príde) úplne šialená. V dobrom. Prekvapivo som za cestu tam i späť (BA - Rijeka) zaplatila všeho všudy 52€. 🙌🏾 V cene sme mali rannú kávu a croissant, inak sme si mohli doobjednať jedlo i pitie z palubného menu za príplatok. 

Cesta ako taká bola úplne v pohode, ale aj tak pomerne náročná. Podľa cestovného poriadku sme mali z Bratislavy vyraziť o 21:17, príchod do Rijeky bol daný na 10:13. Na trase do Rijeky však náš vlak nabral meškanie 5 hodín. Prvé 4 hodiny sa natiahli už vo východzej stanici v Prahe z nejakých technických príčin, ďalšiu hodinu sme nabrali na maďarsko-chorvátskej hranici pri colnej kontrole (osobný doklad + doklad o očkovaní/testovaní). Poviem úprimne, bola som dosť stuhnutá, lebo klíma vo vozni fučala ako zmyslov zbavená (odporúčam pre istotu pribaliť deku), ale v konečnom dôsledku mi cesta ubehla bez problémov, lebo som sa vedela zabaviť. 😁 Jazda do Bratislavy prebehla o niečo lepšie, dorazili sme s meškaním ,,len" dve hodiny, čo je fajn, lebo som počula aj také príbehy, že tieto spoje už meškali aj 12 hodín.

Overall RegioJet do Chorvátska hodnotím kladne. Servis, čistota, pohodlie, WiFi, cena i občerstvenie paráda. Len fakt škoda toho meškania a mrazivej klimatizácie, to naozaj nikoho nepoteší. Ak ste ale nenároční, nevadí vám dlhšie cestovanie a chceli by ste ušetriť na presune do svojho chorvátskeho letoviska, Regio je podľa mňa fajn voľba. Hoci určite nie pre každého. 

Hneď po príchode sme sa ubytovali a vyrazili na pláž. Ako prvú sme navštívili pláž Sablićevo, ktorá sa veľmi rýchlo stala jednou z najkrajších pláží, na aké som kedy vstúpila. 


Sablićevo však od rána do večera bývalo neskutočne preplnené a ja vážne nie som fanúšik toho, aby cudzí polonahý človek ležal 10 cm odo mňa. 😅 Preto sme po zvyšok dovolenky chodievali na pláž Glavanovo, iba pár desiatok metrov od Sablićeva. Táto pláž je menšia, ale tiež tam chodí aj menej ľudí. Na pláži je prezliekáreň, sprcha aj kohútik s pitnou vodou. Dosť fajn.


V Rijeke som videla asi najkrištáľovejšiu morskú vodu v živote. Neopísateľne čistá, priezračná a počas horúceho dňa nesmierne lákavá. Nebola síce najteplejšia, ale to osvieženie po opaľovaní (veľa tieňa na týchto plážach nenájdete, ak si neprinesiete vlastný slnečník) bolo na nezaplatenie. 


Glavanovo, rovnako ako Sablićevo, obklopovali takéto skaly a vytvárali prenádherné prírodné scenérie. Radosť bola okolo nich plávať.

V Rijeke sme sa asi najčastejšie stravovali v sieti pekární Mlinar, kde predávali fenomenálny burek, plnené taštičky a moje obľúbené figové štrúdle. Zašli sme si však aj do reštaurácie O'Hara, kde sme chceli ochutnať tradičné balkánske mäsové pochúťky - ja som si objednala čevapčiči a L. pljeskavicu. Aj napriek tomu, že sa snažím jesť čo najmenej mäsových jedál, som rada, že som čevapko skúsila v jeho rodisku. To ja rada.

Predpovede počasia sme mali na dovolenku kadejaké, ale napokon sme mali väčšinu dní krásne teplo a slnečno. Avšak zažili sme aj dážď. Pršalo nám v jeden deň, ktorý sme strávili mestským turistikovaním. Zašli sme si na hrad Trsat týčiaci sa nad mestom s výhľadom na centrum Rijeky, do Námorníckeho a historického múzea aj do rijeckého protináletového tunela z čias druhej svetovej vojny. V tomto meste je inak tých múzeí požehnane - dokonca sa tam nachádza múzeum torpéd aj počítačov. 😁

Posledný deň sme strávili táraním sa po meste. Zašli sme do miestneho Múzea moderného umenia, po čom som túžila od začiatku dovolenky. Práve tam prebiehala výstava zachytávajúca búrlivé 90. roky na Balkáne a musím povedať, že ma veľmi zasiahla. Neskutočne silné čosi. O histórii Chorvátska som toho doposiaľ veľa nevedela, ale kultúrne vyžitie v Rijeke mi v tomto smere dosť otvorilo oči, za čo som veľmi vďačná, pretože to bolo nesmierne zaujímavé, obohacujúce a podnetné. 

Dovolenka v Rijeke bola ozaj jedinečná. Preto, lebo samotné mesto je jedinečné. Nájdete tam nádherné historické budovy, chrámy, kostoly, múzeá, pamiatky, prekrásne pláže, ale zároveň aj jeden z najväčších európskych prístavov, železničnú trať krížom cez centrum mesta, závany moču na uliciach, divných zízajúcich mužov a indivíduá rôzneho druhu. Pre niekoho možno odstrašujúca predstava, ale čím som staršia, tým viac sa mi páčia takéto absurdné miesta a bizarná atmosféra. A to, že dané miesto nie je zrovna vykričanou dovolenkovou destináciou, že nie je zahltené komerciou, ale bežným životom miestnych. Keby ste sa ma spýtali, či by som sa do Rijeky vrátila, rozhodne poviem, že áno. 

Boli ste niekto v Rijeke? Ako na vás toto mesto pôsobilo? 

S.

Komentáre

  1. Já si nejsem jistá, jestli jsem tam byla, ale podle fotek to vypadá krásně😍a jako spoustu lidi si stěžuje na ten Regio do Splitu, ale za ty peníze..co bychom chtěli😂

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ta nádherná pláž je jako z pohádky! Hned bych odletěla někam za teplem, krásné fotky. :))

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky