Historické centrum Trnavy

Toto leto, ľudia a zážitky ma inšpirovali (a vlastne neustále inšpirujú) skúšať nové veci. V rámci toho akosi rastie aj moja túžba vidieť čo najviac miest, v ktorých som predtým nikdy nebola. Jedným takým je aj Trnava, krajské mesto s výraznou históriou, ktorá sa odrazila na jeho dnešnom vzhľade a atmosfére. Práve sem som sa pred pár dňami vydala vlakom na vlastnú päsť a niekoľko spomienok z tohto výletu si uložím aj na blog. :) 

Obrovská výhoda Trnavy z pohľadu cestovného ruchu spočíva v tom, že mestská železničná stanica sa nachádza veľmi blízko historického centra, ktoré je pre turistov najlákavejšie. Toto som odskúšala na vlastnej koži - na pešiu zónu v centre som vkročila približne po piatich minútach chôdze zo stanice. Prechádzka je to navyše veľmi príjemná, lebo keď sa dostanete cez pomerne frekventovanú križovatku pred nádražím, ďalej kráčate už len parčíkom pod korunami stromov. 


Na Instagrame som sa pýtala, či má pre mňa niekto tip na trnavskú kultúru alebo gastro, skrátka čokoľvek, čo sa v Trnave oplatí zažiť. Z odporúčaných miest (Thalmeiner, Synagóga café, Akademia, Nádvorie a pod.) som sa v niekoľkých podnikoch aj zastavila, ale veľmi ma prekvapilo, že boli do posledného miesta plné (na terase i dnu). A to bolo asi 10 hodín počas pracovného dňa. Neviem, či som len vychytala nejaký extra busy prázdninový deň alebo to takto v Trnave funguje vždy. Lebo priznám sa, že toľko ľudí sediacich uprostred týždňa ráno na káve som nevidela snáď ani v Bratislave. 😅 

Pre podniky je to, samozrejme, po lockdowne super vec a veľmi im fandím, ale osobne ma veľmi odrádza ruch, vrava a hluk. Radšej preferujem kľudné a ideálne tiché kaviarne, aké sa mi však v Trnave nájsť nepodarilo. Vďaka tomu som si ale spravila iný fajn program. 


Poprechádzala som sa po historických uličkách aj hlavnej promenáde, ktorá bola naozaj krásna. Zašla som aj na mestskú vežu, kde som ako študentka platila vstupné 2€. Celý lístok stojí, tuším, 3€

Výhľad bol veľmi pekný, kamkoľvek sa pozriete, vidíte nejaký kostol (koniec koncov, Trnava (či slovenský Rím) je práve týmto známa). Ak ste milovník vežičiek a rozhľadní akéhokoľvek typu, určite odporúčam vyliezť si aj sem. 


Keďže sa pomaličky blížil obed a s podnikmi mi to v Trnave veľmi nevyšlo, rozhodla som sa vyskúšať aspoň jedinečné lokálne gastro. Na cestu som si kúpila trnavský šmarn, čo je vlastne sladké cesto opekané na masle. Vybrala som si k nemu vanilkový krém a lesné plody, čo bola podľa mňa super kombinácia, hoci majú v ponuke aj veľa ďalších (biela čokoláda, karamel, orechy, mak...) a môžete si to nakombinovať ako len chcete. Za mňa paráda, určite to tiež vyskúšajte, keď sa ocitnete v Trnave alebo keď šmarn uvidíte na nejakom foodfeste.

Svoje rande sama so sebou v Trnave vôbec neľutujem, bolo tam krásne a určite sa to oplatí aspoň raz vidieť. 

Boli ste tam niekedy? Čo sa vám tam páčilo a čo naopak nie?

S. 

Komentáre

  1. Nebola som ešte a inak pekný výletík...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dva roky dozadu, ešte keď som bývala v Bratislave sme si s kamoškou spravili do Trnavy rovnaký jednodňový výlet — akurát sme mali obe voľno a žiadne plány, a len v to ráno sme sa rozhodli, že ideme 😅😅 A bola som príjemne očarená uličkami, my sme vychytali celkom pokojný deň, takže mesto i podniky boli pomerne prázdne. Hneď niekde pri stanici sme boli v takej peknej útulnej kaviarni, kde sme dobehli viac-menej len preto, lebo sa zrazu rozpršalo, no jej názov si už vôbec nepamätám 😅 Rada by som sa niekedy do Trnavy pozrela znova, je to veľmi pekné mesto 🥰

    SIMPLYBERENICAINSTAGRAMNOVÝ ČLÁNOK: Recenzia na ISOKOR — Sú EKO čistiace prostriedky účinné?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, nedalo mi to, musela som otvoriť mapy — a kaviareň sa volá "ONÉ espresso bar", a mali tam veľmi dobré limonády a koláčiky 😍😅

      Odstrániť
  3. Páni, historické centrum Trnavy je fakt krásné. V Trnavě jsem nikdy nebyla, ale po Tvém článku a Tvých fotkách bych se tam ráda podívala.

    E | Ve znamení býka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Trnavu túžim raz navštíviť a som veľmi rada, že si si tento výlet takto užila. Inšpirovala si ma k tomu, aby som aj ja niekde vyrazila sama, ešte kým sú tie prázdniny. Mimochodom, tiež nie som fanúšik veľkých davov. :D Vďaka za inšpiráciu.

    Maj krásny deň. ♥
    Blog of Sunflower ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  5. V Trnavě jsem nikdy nebyla, ale moc ráda bych se tam podívala. Vypadá to na krásné město. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky