Niekedy to proste nejde

V sobotu večer ma z ničoho nič opantala veľmi zvláštna nálada. Mala som za sebou príjemný, produktívny deň, preto nič nenasvedčovalo tomu, že by som mala ku koncu večera stratiť všetku energiu. Akurát, že som ju predsa stratila.

Každý večer sa snažím aspoň polhodinu venovať cvičeniu. Inak tomu nebolo ani teraz - navliekla som sa do športových vecí, vybrala činky, zapla hudbu. Síce sa mi veľmi nechcelo, ale predsa len som sa k tomu odhodlala a začala. Lenže už po prvých desiatich minútach na mňa padlo čosi zvláštne... a ja som skrátka v cvičení nemohla pokračovať v plnom nasadení. Nešlo to.  Avšak nie kvôli fyzickej neschopnosti - šlo o tú psychickú. Po pár cvikoch som sa zrazu našla 5 minút nečinne ležať na zemi a jediná časť môjho tela, ktorá vykazovala známky pohybu, bola moja rozbúrená myseľ. Pomaličky som padala do osídel temných myšlienok, ktoré sa týkali snáď všetkého na svete. Kompletne zablokovali moje končatiny, moje svalstvo a vedela som, že dnes už žiadny skvelý výkon nepodám. Preto som sa posnažila aspoň o akýsi jógový strečing. Lenže celý ten sobotňajší večer som si predstavovala úplne inak.

Bola som zo seba veľmi sklamaná. Aj nahnevaná. Naštvalo ma, že čosi tak beztvaré ako pár myšlienok dokáže paralyzovať celé moje telo. Tiež som si pripadala nesmierne slabá, že nedokážem bojovať proti čomusi, čo vlastne ani nie je vidieť, čomusi, čo je čírou abstraktnosťou, čo je v samej podstate iba výplod môjho vnútra. A ten výplod bol schopný zasadiť mi bolestivý úder.

Aj napriek sklamaniu a hnevu som však polhodinový workout dokončila, síce ťažko a úplne inak, ako som si pôvodne myslela, no pokladám za osobný úspech, že som nečinne ležala na zemi 5 minút, nie celú polhodinu. Pochopila som, že v ten večer moje telo potrebuje akurát tak teplú sprchu, šálku bylinkového čaju, zaliezť pod perinu a sledovať film z 90. rokov. Aj napriek sklamaniu a hnevu viem, že niekedy to proste nejde a nemá zmysel sa tlačiť za hranice našich momentálnych možností. Ničomu by to totiž neprospelo.

Myslím, že u väčšiny z nás je v ľudskej podstate to, že sa hrozne chceme vedieť prebojovať cez akékoľvek prekážky, aj cez tie neviditeľné. Chceme všetko zvládnuť a vyhrať. Túžime po tom tak veľmi, že si niekedy ani neuvedomíme, že v určitých chvíľach je lepšie urobiť pravý opak, a síce, netlačiť na seba. Dopriať si priestor a čas. Ak nie je dnes dobre, nikde nemáme napísané, že zajtra to bude rovnako. Hromadenie (zbytočných) myšlienok a emócií nie je príjemné, avšak nie je to pravidlo všedných dní. Niekedy je to lepšie, niekedy horšie. Ale aj tie horšie chvíle nás možno dokážu doviesť k sebe samému a tým pádom možno raz nájdeme správny spôsob, ako nabudúce vyhráme.

Čo som chcela týmito slovami vlastne povedať je, že sme na seba niekedy príliš tvrdí, pričom by sme sa mali v prvom rade sústrediť na to, aby sme dýchali. Dýchali a predýchali čokoľvek, čo sa v nás odohráva. Počúvať svoje telo a bojovať, avšak bojovať racionálne. A uvedomiť si, že nikdy nie ste sami, nech sa s vami deje hocčo. ;) 

S.

Komentáre

  1. Najdôležitejšie je, že si zastavila presne vtedy, kedy ti telo i myseľ hovorili, že máš prestať, a že si sa netlačila ďalej. Niekedy jednoducho treba spomaliť alebo úplne zastaviť, či dokonca spraviť krok späť — a je to úplne v poriadku ❤

    SIMPLY BERENICAFacebook PageREAD ABOUT "HOW I CHANGED MY LIFE"

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Úplne chápem ako sa cítiš. Vždy musíš brať ohľad v takýchto veciach hlavne na seba. Keď to nejde, tak to jednoducho nejde. ☝🏼
    BarsVee.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tyhle stavy při cvičení občas také mívám. Člověk musí poslouchat své tělo a když to jednou nejde, svět se nezboří. Půjde to příště a naopak třeba i samo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Neboj nič, je to úplne normálne, niekedy potrebujeme pauzu od toho "aký by sme chceli/mali byť" , a je v poriadku si povedať, dnes to proste nejde, ...bude to zas lepšie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. You keep delivering amazing content & insights. Please keep it up!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. To znám bohužel až moc dobře, kord v této situaci si k nám temné myšlenky nějak nacházejí cestu snadněji.. Já doufám, že nám oběma bude lépe :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Držím palce, jak je všechno už jen lepší a už se ti takové stavy nebudou vracet. :)

    All about Candys life

    OdpovedaťOdstrániť
  8. úplne viem o čom hovoríš, aj ked ja mávam tieto "temné" myšlienky skôr pre cvičením :( tak to musím vždy nejak prekonať, zatnúť zuby a idem na to :D

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Long time follower here but first time commenting.

    Just wanted to let you know that I always love your content and find it well worth the read.

    Keep it up!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Your posts are just too awesome, keep it up!

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky